۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
تالارهای پذیرایی در بدترین شرایط کاری به سر می ‌برند
رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی:

تالارهای پذیرایی در بدترین شرایط کاری به سر می ‌برند

ابراهیمی نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی گفت: متاسفانه امروز تالارهای پذیرایی در بدترین شرایط کاری به سر می‌برند و هیچ امیدی برای بهبود وضعیت خود ندارند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «خسروابراهیمی نیا» افزود: متاسفانه حدود هفت ماه است که در عمل همه تالارهای پذیرایی تعطیل هستند و از مشکلات زیادی رنج می برند.

وی اظهارداشت: شوربختانه هیچ گونه حمایتی تا این لحظه از سوی دولت در خصوص جبران زیان تالارها نشده است.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی گفت: دولت در بحث کمک به واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا سامانه کارا را اعلام کرد تا واحدهای صنفی دراین سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: منتها شرایط سامانه کارا این بود که واحدهای صنفی می توانند وام دریافت کنند مشروط به اینکه نیروی کار خود را اخراج نکرده باشند به عبارتی واحد صنفی دارای کارگر و نیروی فعال داشته باشد حال سئوال اینجاست وقتی یک واحدی قدرت تامین مخارج خود را ندارد و قادر به تامین کرایه محل و هزینه قبض آب و برق نیست و کارگری هم وجود ندارد که کار کند چطور می‌تواند در سامانه کارا ثبت نام کند.

ابراهیمی نیا بیان داشت: دولت اعلام کرد به هر واحد پس از ثبت نام در سامانه کارا ۱۶ میلیون تومان وام داده می ‌شود که جای تامل دارد! چطور واحدی که هفت ماه تعطیل است اگر فقط به یک کارگر خود ماهی سه میلیون تومان پرداخت کند هزینه همان یک کارگر ۲۱ میلیون تومان می‌ شود! چطور برای زیان یک واحد فقط ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است؟

وی ادامه داد: تالارهای پذیرایی متخصص در امور برگزاری مجالس هستند و این توانایی را دارند تا از ظرفیت ‌های خود در حد ۵۰ درصد کمتر استفاده و در عین حال دستورالعمل ‌های ستاد کرونا را به درستی اجرا کنند.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی گفت: تالارهای پذیرایی با این شرایط و امکانات باید تعطیل باشند اما به مراکز پذیرایی این اجازه داده شده تا میهمان داشته باشند در صورتی که یک مرکز پذیرایی بسیار کوچک‌تر از یک تالار عروسی است و با سرویس بهداشتی کمتر، سقف کوتاه‌تر و تهویه نامناسب فعالیت می‌کند.

وی افزود: متاسفانه امروز همه مردم شاهد برگزاری مراسم عقد و عروسی در منازل و دفترخانه های رسمی در کشور هستند.

ابراهیمی نیا یادآورشد: خارج از تالارهای عروسی هر مراسمی در مکان‌ های مختلف برگزار می‌شود که هیچ گونه اشراف و نظارتی بهداشتی نمی‌توان بر آن داشت و این یک خطر بزرگ است.

کد خبر: ۳۷٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha