۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
اصلاح شاخص‌های بودجه‌ای قزوین آغاز شد
با همراهی نوبخت؛

اصلاح شاخص‌های بودجه‌ای قزوین آغاز شد

قزوین- کشمکش برای جذب بودجه اگرچه شاید برای بسیاری از استان‌ها روندی عادی به نظر آید اما قزوین جزو استان‌هایی است که به اذعان بسیاری از کارشناسان خیلی کمتر از بودجه‌ای که مستحق آن است دریافت می‌کند، بودجه‌ای که حالا برای افزایش رقم آن با همراهی معاون رئیس جمهور اصلاح شاخص‌های بودجه‌ای آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، اگرچه سال‌ها است که از مشکلات اعتباری، کمبود بودجه و عدم تناسب میان نیازهای استان و رقم بودجه سخن گفته می‌شود اما به واقع رشدی که در طی سالیان اخیر در رقم بودجه استان قزوین اتفاق افتاده است با توجه به میزان افزایش تورم نتوانسته نیازهای استان را جبران کند.

تعداد بالای پروژه های کلان نیمه تمام، وضعیت راه‌ها، مشکلات آب و گاز و انرژی در مناطق روستایی و کوهستانی و کمبودهای جدی در مراکز فرهنگی شاهدی بر این مدعا است که بودجه اختصاص یافته به قزوین متناسب با جمعیت، وسعت و نیاز آن نیست.

مشکلات اعتباری در قزوین تا حدی است که همواره اصلاح ساختارهای بودجه و افزایش رقم اعتبارات استانی به یکی از اولویت‌های مردم و مسئولان تبدیل شده و نمایندگان قزوین در دوره های متعدد برای اصلاح این ساختار تلاش کردند.

روند اصلاح شاخص های بودجه ای استان قزوین آغاز شد
مشکلات بودجه ای استان قزوین اما دوشنبه شب در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و بررسی و در نهایت با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه اصلاح شاخص های بودجه ای استان قزوین آغاز شد.

محمد باقر نوبخت در این جلسه اظهار داشت: گلایه از اعتبارات و بودجه پایین قزوین همواره یکی از مهم ترین دغدغه ها در بین مسئولین و نمایندگان این استان بوده است که با توجه به شاخص های جمعتی  ونیاز استان بررسی این مسئله به تیم های بررسی سپرده شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تیم ویژه ای برای بررسی دقیق و اصلاح ساختارهای بودجه استان قزوین تشکیل شده است و با استفاده از نظر نمایندگان استانی فرآیند روند اصلاح شاخص های بودجه ای قزوین آغاز شده است.

معاون رئیس جمهور گفت: بر همین اساس قطعا بودجه سال آینده با شاخص های جدید تنظیم می شود که میتواند بخش قابل توجهی از مشکلات اعتباری استان را مرتفع کند.

 بودجه ۳۸۰ میلیارد تومانی برای قزوین عقلانی نیست
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این جلسه با تایید مشکلات اعتباری قزوین گفت: این که بودجه ۳۸۰ میلیارد تومانی برای قزوین در نظر بگیریم به هیچ عنوان با هیچ خط کشی منطقی و عقلانی نیست و قطعا در این شرایط نمیتوان انتظار بهره وری بالا را داشت.

لطف الله سیاهکلی افزود: این در شرایطی است که در بهترین حالت تنها ۲۰۰ میلیارد تومان از این رقم برای استان تخصیص پیدا میکند که عمق مشکلات اعتباری در قزوین را می رساند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز نباید انتظار داشت شاخص های بودجه قزوین به صورت ناگهانی تغییری اساسی پیدا کند اما قطعا در بهترین حالیت ما نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی گفت: رفع کمبودهای موجود تنها با تخصیص اعتبارات مناسب امکان پذیر است و قطعا اصلاح شاخص های بودجه ای استان قدمی ارزشمند و محکم در جهت حمایت از حقوق مردم استان قزوین که با همراهی معاون رئیس جمهور در کشور اجرایی می شود.

قزوین با کسری چدی در بودجه مواجه است
استاندار قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به این که قزوین امروز به صورت جدی با کسری بودجه مواجه است گفت: استان قزوین امروز به صورت جدی با کسری بودجه مواجه است و از این روست که بخشی از پروژه های ما به صورت نیمه تمام رها شده است و برخی دیگر حتی هنوز موفق به کسب تاییدیه های لازم نگردیده است.

هدایت الله جمالی پور بیان کرد: اعتبارات جاری ما حتی برای نیاز استان کافی نیست و همین که استان قزوین در دریف ۲۹ در جدول بودجه ای قرار گرفته است شاهدی بر این مدعات.

وی گفت: اگر میخواهیم وضعیت راه ها، آب شرب و بسیاری از نیازها و دغدغه های استان را مدیریت کنیم نیازمند تخصیص اعتبارات هستیم که امیدواریم به زودی با شاخص های جدید برای استان تدوین و اجرایی شود.

کد خبر: ۳۷٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha