۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به پتروشیمی هگمتانه
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبر داد:

انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به پتروشیمی هگمتانه

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به پتروشیمی هگمتانه و منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، منصور ستوده بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران با اشاره به این که شرکت آب منطقه ای در زمینه احداث تصفیه خانه و خطوط آبرسانی قدم هایی برداشته است، عنوان کرد: طی اقدامات انجام شده افزون بر ۳۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب شرب استان همدان را محقق کرده ایم.

وی با بیان اینکه تعداد تصفیه خانه ها در استان همدان به شش مورد با ظرفیت شش هزار و ۱۶۵ مترمکعب در ثانیه رسیده است، عنوان کرد: سدهای استان همدان قابلیت سرمایه گذاری بیشتری را دارند.

ستوده گفت: در حال حاضر سدهای اکباتان، آبشینه، شیرین‌سو، سرابی و شنجور به عنوان سدهای قابل سرمایه‌گذاری برای گردشگری معرفی شده اند که این موارد با استقبال سرمایه گذاران نیز روبرو شده و هم اکنون در مرحله رسیدگی به مدل ها و بررسی طرح هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان به تاکیدات صورت گرفته پیرامون واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در سد خرم‌رود تویسرکان سه هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال، در طرح آبرسانی به شهر همدان ۵۰۰ میلیارد ریال (با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد) و در طرح آبرسانی به همدان ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی را شاهد بوده ایم.

موافقت و مشارکت بانک کشاورزی و بانک تجارت به صورت کنسرسیوم برای سرمایه‌گذاری در سد گرین در حال انجام است و موافقت اولیه گرفته شده و در مرحله فراخوان است

ستوده با اشاره به وضعیت سد گرین و سرمایه گذاری های صورت گرفته در این زمینه نیز گفت: موافقت و مشارکت بانک کشاورزی و بانک تجارت به صورت کنسرسیوم برای سرمایه‌گذاری در سد گرین در حال انجام است و موافقت اولیه گرفته شده و در مرحله فراخوان است.

وی ضمن ابراز خرسندی از این وضعیت گفت: میزان سرمایه‌گذاری در این زمینه ۱۸۷ میلیارد تومان است که دولت تضمین کرده با سود معقولی آورده سرمایه‌گذار را برگرداند.

ستوده در خصوص وضعیت پیشگیری از وقوع سیلاب در استان همدان نیز مطرح کرد: در این زمینه لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها را در پیش گرفته ایم و تاکنون لایروبی ۱۳۲ کیلومتر رودخانه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در ادامه این روند از رفع تصرف ۵۲۵ کیلومتر رودخانه و آزادسازی آنها خبر داد و یادآور شد: ۱۴۳ مورد علامت‌گذاری حد بستر و حریم رودخانه‌ها را نیز بدین منظور در پیش گرفته ایم.

وی همچنین با تشریح نقش استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب در صنعت، بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در این زمینه، استفاده از پساب فاضلاب در نیروگاه شهید مفتح بود به نوعی که در این راستا تعداد ۲۰ حلقه چاه نیز مسدود شد و در حال حاضر با اجرای خط انتقال ۴۰ کیلومتری در حدود ۹ تا ۱۰ میلیون مترمکعب پساب در اختیار نیروگاه قرار می‌گیرد.

مجوز انتقال سه میلیون متر مکعب پساب به منطقه اقتصادی جهان آباد اخذ شده است
وی از تخصیص پساب به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد نیز خبر داد و افزود: مجوز انتقال سه میلیون متر مکعب پساب به منطقه اقتصادی جهان آباد اخذ شده که امیدواریم صنایع مستقر در این منطقه رونق تولید داشته باشند.

ستوده در ادامه صحبت های خود از انتقال ۶۳۰ هزار مترمکعب پساب به پتروشیمی هگمتانه نیز خبر داد و افزود:  توانستیم ۶۳۰ هزار متر مکعب پساب را با اجرای خط انتقال ۱۱ کیلومتری پساب به حلقه های چاه های  پتروشیمی برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان با تاکید بر این که سیاست ما این است که بتوانیم از این روند برای سایر صنایع نیز استفاده کنیم، مطرح کرد: در راستای طرح‌های تعادل‌بخشی سه میلیون مترمکعب برای صنایع کم آب‌بر مجوز تخصیص آب گرفته شده است.

کد خبر: ۳۷٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha