۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
 ۴ سرشاخه گیر مشبک در حوزه های آبخیزداری غرب مازندران اجرا شده است
مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران:

۴ سرشاخه گیر مشبک در حوزه های آبخیزداری غرب مازندران اجرا شده است

نوشهر- سنگاری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران - نوشهر گفت: چهار سرشاخه گیر مشبک در حوزه های آبخیزداری غرب استان برای مقابله با سیلاب اجرا شده است.

عبدالرضا سنگاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال گذشته ۱۳ حوزه برای بند مشبک سرشاخه گیر تیروم، پلطان، چالکرد رود و کرکرودسرد اجرا شد و حوزه های آبخیز میخساز، آسیابرود، ولی آباد نو غیره یز به عنوان حوزه های عملیات سنگی ملاتی، بیولوژیک و سرشاخه گیر مشبک تعیین شدند.

وی افزود: تعهدات آبخیزداری در سال گذشته شامل ۳۵ هزار و ۷۶۸ مترمکعب و تعهدات بیولوژیکی ۴۹۵ هزار هکتار با مجموع اعتبارات ۲۱۰ میلیارد ریال بوده است.

 وی یکی از معضلات حوزه های آبخیز جنگلی در استان مازندران به ویژه غرب استان را ریشه کن شکن درختان و حفر در مسیر آبراهها و رودخانه های استان ذکر کرد و گفت: بر اثر غوطه وری در سیلاب باعث مسدود شدن دهنه ابنیه های فنی پایین دست می شود.

سنگاری ادامه داد: بالا آمدن سطح آب و بروز سیل در شهرها و روستاها از جمله تبعات است از اینرو اقدام به مطالعه و اجرای سرشاخه گیرها شده است که در کنترل سیلاب و جمع آوری سرشاخه درختان می شود.

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران - نوشهر تصریح کرد: سال گذشته چهار سرشاخه گیر در استان اجرا شده است.

کد خبر: ۳۷٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha