۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
۵۰۰ واحد پرورش طیور بومی سیستان و بلوچستان توسط مددجویان کمیته امداد اداره می‌شود
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان:

۵۰۰ واحد پرورش طیور بومی سیستان و بلوچستان توسط مددجویان کمیته امداد اداره می‌شود

زاهدان - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۵۰۰ واحد پرورش طیور بومی در این استان توسط مددجویان تحت پوشش این نهاد اداره می‌شود.

سید مهدی عبادی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: پرورش طیور به ویژه مرغ بومی شغلی امروزی نیست و از گذشته‌های دور در روستاهای استان سیستان و بلوچستان رایج بوده است.

وی افزود: خانواده‌های روستایی و عشایری با نگهداری تعدادی مرغ برای استفاده از گوشت و تخم‌مرغ، بخشی از نیازهای خانواده را برطرف و مقدار مازاد مرغ و تخم مرغ تولیدی را به بازار عرضه می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان ادامه داد: از همین رو هم اکنون ۵۰۰ واحد پرورش طیور بومی در این استان توسط مددجویان تحت پوشش این نهاد اداره می شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰درصد تواید ناخالص ملی مربوط به کسب و کارهای کوچک است، تصریح کرد:سرمایه گذاری در بخش کشاورزی علاوه بر اینکه موجب رشد تولید و اشتغال در این بخش می شود، به رشد تولید و اشتغال در بخش های دیگر نیز کمک می کند.

بادی تصریح کرد: در سال ۹۸ تعداد چهار هزار و ۲۰۰ ایجاد فرصت شغلی در بخش های دامداری، کشاورزی و خدمات متناسب با توانمندی های محلی توسط کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان تعریف شده است.

کد خبر: ۳٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha