۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
۶۷ درصد محصولات کشاورزی استان تهران به صورت فرآوری شده به فروش می رسد
مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران:

۶۷ درصد محصولات کشاورزی استان تهران به صورت فرآوری شده به فروش می رسد

ری- مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۶۷درصد محصولات کشاورزی استان تهران به صورت فرآوری شده به فروش می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، کریم ذوالفقاری پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح یک طرح کشاورزی در ری که با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره به اینکه ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در استان تهران از سال ۹۵ تا کنون نزدیک به یک میلیون تن افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: ظرفیت صنایع تکمیلی استان تهران در بخش کشاورزی به ۶۰۰ هزار تُن رسیده است.

وی با بیان اینکه در صنایع تبدیلی پیشرفت ۳۰ تا ۶۰ درصدی داشته ایم، گفت: سطح بهره وری و پایداری کشاورزی در استان تهران بسیار بالا است، این در حالی است که در بسیاری از استان‌ها بیش از ۷۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود اما در تهران حدود ۴۳ درصد است.

ذوالفقاری بیان داشت: ۶۷درصد محصولات کشاورزی استان تهران به صورت فرآوری شده به فروش می رسد و نباید محصولات به صورت خام فروخته شوند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران افزود: هم اکنون ۱۲ درصد شیر ایران و ۱۷ درصد تخم مرغ و ۶۰ درصد گیلاس کشور در استان تهران تولید می‌شود که علاوه بر این موارد رتبه نخست در گل شاخه بریده را نیز دارا هستیم اما تغییر کاربری اراضی کشاورزی باعث ایجاد برخی مشکلات شده است که باید تدابیر مناسبی برای آن اندیشیده شود.

وی با اشاره به اهمیت کشاورزی در استان تهران اظهار داشت: استان تهران به لحاظ جدایی استان‌های البرز و دیگر استان‌ها، امروز یک درصد اراضی کشور را به خود اختصاص داده است اما بیش از ۵ درصد تولیدات کشاورزی را در خود جای داده است.

کد خبر: ۳۷٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha