۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
در بحث نانو به ۸۰ درصد دنیا صادرات داریم، ولی هیچ کدام با نشان ایران نیست
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب:

در بحث نانو به ۸۰ درصد دنیا صادرات داریم، ولی هیچ کدام با نشان ایران نیست

علاالدینی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب گفت: ما به ۸۰ درصد دنیا در بحث نانو صادرات داریم، ولی هیچ کدام با برند و نشان ایرانی نیست و این یک خطری است که دانش داخلی کشور را به رایگان عرضه می‌کنیم و در یک کشور دیگر از یک فرد ایرانی خریداری شده و به اسم کشور دیگری به دنیا صادر شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد ولی علاالدینی با تاکید بر اینکه کسب و کار نوپا به واسطه کار کارآفرینی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های کسب و کارهای نوپا رشد سریع بوده و وقتی می‌گویید جهش تولید باید کارهایی باشد که سریعا رشد کند.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های کسب و کارهای نوپا در راستای جهش تولید، این است که آن‌ها راه‌حل‌های نوآورانه داشته و دوام پذیر بوده و برای رفع نیازی در بازار به وجود آمده‌اند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب گفت: دو نگاه نسبت به کسب و کارهای نوپا وجود دارد که نخستین آن این است که بنده به عنوان یک صاحب صنعت اعلام می‌کنم که فلان مشکل وجود دارد و استارت آپ‌ها به حل آن می‌پردازند و دیگری این است که خود آن‌ها معضلی در جامعه را پیدا کرده و آن را حل می‌کنند.

علاالدینی بیان کرد: ما برای یک فعالیت اقتصادی سه راس داریم که شامل تولید محصول، تامین منابع مالی و بازار است اما تا زمانی که بازار نباشد استارت آپ‌ها نمی‌توانند به دنبال شریک و سرمایه گذار باشند.

وی تصریح کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری باید این فعالیت‌ها در زندگی مردم دیده شده و فضایی ایجاد شود که مردم این فضای نوآوری و خلاق را لمس کرده و شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا برای حل معضلات به پای کار آیند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب بیان کرد: یکی از تاکیدات ایشان این بود که این فعالیت مردم در زندگی مردم دیده شود و فضایی ایجاد کنند که این نوآور و خلاق ما فضا را لمس کند و برای حل موضوع پای کار آید.

علاالدینی با اشاره به اینکه ما در بحث صادرات قوانین مدونی نداریم، یادآور شد: ما به ۸۰ درصد دنیا در بحث نانو صادرات داریم، ولی هیچ کدام با برند و نشان ایرانی نیست و این یک خطری است که دانش داخلی کشور را به رایگان عرضه می‌کنیم و در یک کشور دیگر از یک فرد ایرانی خریداری شده و به اسم کشور دیگری به دنیا صادر شود.

وی بیان کرد: ما باید چالش‌های استارت آپ ‌ها را بشناسیم و پس از آن راه‌حل دهیم، اما باید این را هم بپذیریم که استارت آپ‌ها در تیم‌سازی ضعیف بوده و نقدینگی‌شان پایین است.

مدی عامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب تصریح کرد: نکته دیگری که وجود دارد این است که کسب وکارهای نوپا استراتژی مناسب برای مواجه با اتفاقات و موضوعات نداشته و خدمات پس از فروش ندارند، این در حالی است که باید نیازهای مشتری را به درستی احصا کند؛ به عبارت دیگر، شرکت‌های دانش بنیان باید طراحی مناسبی در کسب و کار داشته باشند و نیاز آفرینی داشته باشند.

کد خبر: ۳۷٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha