۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
فاز اول پتروشیمی بوشهر در عسلویه افتتاح شد
توسط رئیس جمهور؛

فاز اول پتروشیمی بوشهر در عسلویه افتتاح شد

بوشهر- در ارتباط مستقیم ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، فاز اول پتروشیمی بوشهر در عسلویه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، استاندار بوشهر صبح دوشنبه در مراسم افتتاح فاز اول پتروشیمی بوشهر که به صورت ویدئوکنفرانس با رئیس جمهور ارتباط داشت گفت: در هفته دولت امسال در استان بوشهر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح افتتاح و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه نیز آغاز می‌شود.

عبدالکریم گراوند اضافه کرد: در حالی که شاهد شدیدترین تحریم‌ها در حق ملت ایران هستیم، شاهد گام‌های بسیار مهمی در راستای توسعه و اجرای طرح‌های مهم اقتصادی هستیم و در استان بوشهر نیز طرح‌های خوبی اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط تحریم، بهره‌برداری از پروژه‌های عظیم نفت و گاز و پتروشیمی بیانگر تلاش و همت دولت تدبیر و امید است.

استاندار بوشهر در ارتباط با آخرین وضعیت کویید ۱۹ در استان بوشهر نیز از ثبات و روند کاهشی کرونا در استان خبر داد.

به گزارش بازار، عملیات اجرایی فاز نخست پتروشیمی بوشهر سال ۱۳۹۴ آغاز شد و با وجود تحریم‌های اقتصادی اما به همت متخصصان داخلی امروز با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

برای اجرای فاز نخست پتروشیمی بوشهر شامل شیرین سازی، استحصال اتان، تولید متانول و سرویس‌های جانبی یک هزار و ۳۳۲ میلیون یورو سرمایه گذاری شده و در آمد سالانه این طرح هم ۳۷۰ میلیون یورو در سال است.

 محصولات پتروشیمی بوشهر در فاز نخست شامل گوگرد، متانول، متان، اتان، پروپان و بوتان بوده و در این فاز برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۳۷٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha