۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
قیمت برنج در لرستان ۷۰ درصد افزایش یافت
رئیس اتاق اصناف لرستان:

قیمت برنج در لرستان ۷۰ درصد افزایش یافت

لرستان- اسبکوه، رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: قیمت برنج ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته است که تلاش می‌شود برنج‌های پاکستانی را با قیمت ۱۴۵ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع کنیم.

منوچهر اسبکوه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با وضعیت فعلی بازار برنج در لرستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه شرایط ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی منتفی شده و واردات برنج با ارز نیما انجام می‌شود طبیعی است که قیمت‌ها بالا برود و الان قیمت هر کیلو برنج هشت هزار تومانی به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در یک ماه اخیر قیمت برنج ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته است، افزود: هر کیسه برنجی که با ارز دولتی وارد و با قیمت ۸۰ هزار تومان عرضه می‌شد الان همان برنج با نرخ ۱۴۵هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتاق اصناف لرستان عنوان کرد: باید قبول کنیم که کشور در شرایط تحریم قرار دارد و مشکلات ارزی بر قیمت تمام کالاها تأثیر گذاشته ضمن اینکه صادرات زیادی هم در بحث برنج نداریم ولی پیگیر هستیم که صادرات انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: آمار مربوط به واردات به طور دقیق مشخص نیست؛ برنامه ریزی شده که برنج‌های پاکستانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بنگاهای کوچک توزیع شود که در حال حاضر قیمت هر کیسه برنج پاکستانی ۱۴۵ هزار تومان است. تلاش می‌کنیم قیمت‌ها را بشکنیم تا برنج با نرخ ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به دست مردم نرسد.

کد خبر: ۳۷٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha