۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
افتتاح ۳ هزار میلیارد تومان پروژه به مناسبت هفته دولت در فارس
استاندار فارس مطرح کرد؛

افتتاح ۳ هزار میلیارد تومان پروژه به مناسبت هفته دولت در فارس

شیراز- استاندار فارس از افتتاح ۸۴۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، عنایت الله رحیمی ظهر یکشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های هفته دولت که در سالن استانداری فارس برگزار شد با اشاره به بهره‌برداری از ۸۴۳ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۷۰۱ میلیارد، گفت: سرجمع اعتبارات دولتی، تسهیلات، آورده مجری و کمک های خیرین به سه هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان می رسد.

وی ادامه داد: در سال‌های مختلف تعداد پروژه‌ها و اعتباری که هزینه می‌شود متفاوت است و در هفته دولت سال گذشته ۸۲۱ پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان در استان افتتاح شد.

رحیمی افزود: توزیع این اعتبارات و پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف با توجه به جمعیت، وسعت، میزان توسعه یافتگی و محرومیت متفاوت است که بر همین اساس بیشترین تعداد پروژه مربوط به شهرستان شیراز با ۱۱۳ پروژه و یک هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار و پس از آن شهرستان کازرون با ۵۹ پروژه و ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار است.

استاندار فارس ادامه داد: همزمان با هفته دولت ۴۲ پروژه در شهرستان لارستان ،۴۱ پروژه در مرودشت، ۳۹ پروژه در جهرم، ۳۹ پروژه در نی‌ریز، ۳۸ پروژه در نورآباد ممسنی، ۳۷ پروژه در فسا، ۲۹ پروژه در سپیدان، ۲۷ پروژه در اقلید و ۲۵ پروژه در مهر افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سطح استان علاوه بر پروژه‌های شهرستانی، ۴۴ پروژه نیز با ماهیت استانی و با اعتباری بالغ بر ۶۴۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

او اظهار داشت: پروژه‌های هفته دولت امسال به تفکیک شامل ۱۰ پروژه در بخش امور آب آشامیدنی شهرها و روستاها، ۷۶ پروژه در بخش بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری، ۷۴ پروژه در مرتبط با فضاهای آموزشی، فرهنگی، هنری و آموزش و پرورش و ۱۰ پروژه در بخش امور آموزشی، فرهنگی، هنری، رفاهی، مراکز آموزش عالی و مراکز فرهنگی و هنری است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۷ پروژه در بخش اموربهداشت و درمان، ۲۵ پروژه در بخش امور برق، ۸۲ پروژه در بخش عمران شهری و روستایی، ۱۴۱ پروژه در بخش مسکن شهری و روستایی، ۱۳ پروژه مربوط به امور ورزشی، ۲۱۰ پروژه در بخش پروژه‌های عمرانی، زیربنایی، خدماتی و رفاهی و ۱۵۳ پروژه در بخش طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات افتتاح می‌شود.

کد خبر: ۳۷٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha