۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
سرمایه گذاری ۸۰ درصدی کشاورزان در پروژه های بخش کشاورزی
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد

سرمایه گذاری ۸۰ درصدی کشاورزان در پروژه های بخش کشاورزی

مشهد- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته برای اجرای ۱۸۳ پروژه در بخش کشاورزی حدود ۸۰ درصد این پروژه‌ها مربوط به خودیاری و مشارکت شهروندان و کشاورزان است.

به گزارش خبرنگار بازار محمد رضا اورانی در نشستی خبری روز یکشنبه به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: تعداد۱۸۲ پروژه در بخش کشاورزی با هزینه بالغ بر چهار هزار و ۵۲۸ میلیون ریال آماده‌ ‌بهره‌برداری شده است که از میان اعتبار اختصاص  حدود ۸۰ درصد این پروژه‌ها مربوط به خودیاری و مشارکت خود شهروندان است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی این موضوع را نقطه عطفی در مشارکت و سرمایه گذاری مردم عنوان کرد و افزود: نقش این سازمان برداشتن موانع در جهت پایداری سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: با افتتاح این تعداد پروژه برای ۷۴۷ نفر به صورت مستقیم و برای ۵۱۰ نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود و سه هزار و ۱۷۸ خانواده در این استان از پروژه‌ها بهره می‌برند.

وی افزود: از میان تعداد کل پروژه‌ها، تعداد ۱۳۱ پروژه مربوط به حوزه آب و خاک، ۲۰ پروژه تولیدات دامی، یک پروژه حفظ نباتات، ۱۲ پروژه صنایع کشاورزی، ۱۴ محصولات باغی و چهار پروژه در حوزه آبزیان  است.

سطح زیر کشت
اورانی هم چنین افزود: در کل استان مجموعا ۹۸۹ هزار و ۷۵۰ هکتار سطح کشت محصولات زراعی و باغی اعم از آبی و دیمی وجود دارد که ۷۳ درصد آن سطح کشت آبی و ۲۷ درصد آن سطح کشت دیم است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۶.۷ درصد طرح کشت محصولات باغی و ۶۳.۳ درصد طرح کشت محصولات زراعی داریم که تولیدات محصولات کشاورزی را به مرز هفت میلیون و ۴۸۷ هزار و ۱۱۰ تن به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان رسانده است.

اورانی افزود: محصولات باغی با ۱۴.۳ درصد سهم از تولید استان، چهل و دو درصد از ارزش ناخالص استان را داراست. 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی اذعان داشت: محصولات دام، طیور و شیلات با ۲۱ سهم از تولیدات استان، ۳۹.۲ درصد از ارزش تولیدات ناخالص اقتصادی بخش کشاورزی استان را در دست دارد.

وی بیان کرد: هم چنین محصولات زراعی با ۶۴.۵ درصد از تولید استان و  ۱۸.۸ درصد از ارزش ناخالص اقتصادی استان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۳۷٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha