۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
تاکید بانک مرکزی برای پرداخت وام ودیعه مسکن/ معاون وزیر راه: پرداخت تسهیلات هنوز آغاز نشده است
بازار گزارش می دهد

تاکید بانک مرکزی برای پرداخت وام ودیعه مسکن/ معاون وزیر راه: پرداخت تسهیلات هنوز آغاز نشده است

در حالیکه ساعاتی پیش بانک مرکزی به آمادگی نظام بانکی کشور برای اجرای طرح اعطای تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران کم‌درآمد واکنش نشان داد، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که اطلاعات متقاضیان در حال پردازش است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: هفته گذشته پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که ۱۵ بانک پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن را برعهده خواهند گرفت از پرداخت آن نهایتا تا هفته آتی خبر داده و گفته بود که مقدمات پرداخت وام ودیعه مسکن که شامل شناسایی و ثبت نام متقاضیان واجد شرایط استفاده از این تسهیلات بوده توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

طبق گزارشهای وزارت راه و شهرسازی، هم اکنون اسامی واجدان شرایط دریافت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها اعلام شده است و پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته در هفته جاری پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط آغاز شود.

امروز و لحظاتی پیش بانک مرکزی در واکنش به این اخبار اعلام کرد که نظام بانکی کشور برای اجرای طرح اعطای تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران کم‌درآمد، تمام اقدامات لازم را انجام داده است و با ایجاد دسترسی کامل به سامانه معرفی متقاضیان توسط وزارت راه و شهرسازی، فرآیند اعطای این تسهیلات آغاز خواهد شد.

پس از ایجاد دسترسی کامل بانک‌های عامل به سامانه وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی ثبت‌نام، کنترل و پالایش متقاضیان، بانک‌های عامل آمادگی خواهند داشت تا از طریق شعب و یا سرپرستی بانک‌ها نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کنند

بانک مرکزی در اطلاعیه خود تاکید کرد: با توجه به گرانی‌های اخیر در بخش مسکن و لزوم ایجاد ثبات در بازار اجاره مسکن و حمایت از مستأجران کم‌درآمد و همچنین پیرو مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعطای تسهیلات به مستأجران از محل بخشی از منابع مالی اختصاص یافته به ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکنون بانک مرکزی ضمن برگزاری جلسات متعدد، تمام اقدام‌های لازم همچون تعیین سهمیه‌های بانکی و استانی و ابلاغ دستورالعمل‌ مربوطه به بانک‌های عامل را انجام داده است.
 
بر این اساس، پس از ایجاد دسترسی کامل بانک‌های عامل به سامانه وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی ثبت‌نام، کنترل و پالایش متقاضیان، بانک‌های عامل آمادگی خواهند داشت تا از طریق شعب و یا سرپرستی بانک‌ها نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کنند.

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن هنوز آغاز نشده
در این خصوص محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز شده است یا خیر؟ گفت: از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن خبری ندارم. باید از بانک ها بپرسیم که آیا پرداخت شده است یا خیر. اما بر اساس اقداماتی که باید از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام می گرفت، متقاضیان در حال معرفی به بانک های مختلف برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن هستند.

وی افزود: به هر حال باید یک هماهنگی بین ساختار صورت بگیرد و اتفاقا هیچ مشکلی هم در این خصوص نداشتیم. وزارت راه و شهرسازی تمام اطلاعات را به موقع پردازش کرده است و مشکل خاصی هم در این خصوص نیست. 

اقدامات پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به خوبی در حال پیش رفتن است و بزودی نیز پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی بانک ها آغاز می شود

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اقدامات پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به خوبی در حال پیش رفتن است و بزودی نیز پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی بانک ها آغاز می شود.

۱۵ بانک از جمله بانک‌های ملت، ملی، سپه، صادرات، پرداخت این تسهیلات را برعهده خواهند گرفت و متقاضیان واجد شرایط می توانند با اعلام قبلی برای دریافت این تسهیلات در زمان اعلام شده به بانک‌ها مراجعه کنند. وام ودیعه مسکن در تهران ۵۰ میلیون تومان، در سایر کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه ۳۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است.

گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌ بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند. همچنین شرایط لازم برای دریافت تسهیلات شامل داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، و اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری است.

کد خبر: ۳۷٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید مرتضی موسوی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      1 4
      الان از طرف وزارت مسکن پیام آمد گفت برو بانک را انتخاب کنید رفتم که بانک را انتخاب کنم می نویسد داده موجود نیست
    • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      1 0
      ده بار رفتم بانک میگن بخشنامه نشده آخه چرا آدمو سرکار میزارین یک ماه شد آخه دیگه کی بخشنامه میشه به خدا با این کارهاتون مردما زده نکنین
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      0 0
      سلام بنده خانم هستم مستاحر و سرپرست خانواده ایاااا درسته به کسی که شغل نداره وام تعلق نمیگیره
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      0 0
      سلام ما امروز رفتیم بانک ملی چون بانک اتخابی مون بود میگه سهام عدالت ب عنوان ضامن قبول نمیشه فقط گواهی کسر ازحقوق اونم سه نفر آخه ما از کجا بیاریم اگه سه تا کسر ازحقوق داشتیم مریضذنبودیم میرفتیم یه وام بهتری میگرفتیم
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      1 0
      یه هفته پیامک آمده هروزمیرم بانک میگه بخشنامه نیامده