۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
صرفه‌جویی ۱۵۰۰ یورویی در ایران‌ خودرو دیزل
قائم مقام ایران ‌خودرو دیزل خبر داد:

صرفه‌جویی ۱۵۰۰ یورویی در ایران‌ خودرو دیزل

بالو، قائم ‌مقام ایران‌ خودرو دیزل با اشاره به داخلی‌سازی مجموعه پسا پالایش در راستای مهار آلایندگی گفت: این مجموعه شامل سه قطعه DOC، DPF و SCR می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی بالو، قائم‌مقام ایران‌خودرو دیزل با اشاره به اینکه در سه ماه پایانی سال گذشته نقدینگی قابل توجهی را جذب کردیم، اظهار داشت: در آن زمان توانستیم خیلی از قطعات اصلی خودرو را پیش از افزایش قیمت ارز سفارش گذاری و تامین کنیم.
وی با اشاره به اهدافی که در ایران‌ خودرو دیزل دنبال می‌شود، اضافه کرد: داخلی سازی مجموعه پسا پالایش یکی از همین برنامه‌ها بود. این مجموعه متشکل از سه قطعه  DOC، DPF  و SCR  است که معادل یک دهم آی پی آی بوده و ۱۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.
قائم ‌مقام ایران‌ خودرو دیزل با اشاره به صرفه اقتصادی مجموعه مذکور ادامه داد: با داخلی سازی این مجموعه حدود ۱۵۰۰ یورو صرفه جویی ارزی در تولید خودروهای سنگین ایجاد شده است.
لازم به ذکر است DOC برای CO۲ و HC کاربردارد، DPF  برای کنترل ذرات معلق استفاده می‌شود و SCR نیز کنترل ناکس را انجام می‌دهد.
وی ضمن اشاره به همکاری داشتن یک شرکت داخلی در تولید این مجموعه، بیان کرد: در تولید این قطعات فرآیند کنینگ و پوشش‌دهی آن در داخل کشور انجام شده است.
بالو افزود: روند تولید حتی در شرکت‌های زیرمجموعه ایران ‌خودرو دیزل همچون ایدم نیز به نحوی است که روزهای پنچشنبه و جمعه تولید ادامه داشته باشد تا این شرکت را تامین کنند.

کد خبر: ۳۷٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha