۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
تخصیص نیافتن ارز عامل کمبود شیر خشک در داروخانه‌ها
رئیس انجمن تولید کنندگان شیر خشک نوزاد مطرح کرد

تخصیص نیافتن ارز عامل کمبود شیر خشک در داروخانه‌ها

تحویل زاده، رئیس انجمن تولید کنندگان شیر خشک نوزاد گفت: در خصوص تخصیص ارز دولتی به شیر خشک تصمیم قاطعی گرفته نشده و تولید کنندگان ماه‌ها است که در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، رئیس انجمن تولید کنندگان شیر خشک نوزاد گفت: در خصوص تخصیص ارز دولتی به شیر خشک تصمیم قاطعی گرفته نشده و تولید کنندگان ماه‌ها است که در بلاتکلیفی به سر می‌برند و همین باعث شده تا تأمین و تولید شیر خشک با مشکلات جدی روبرو شود.

هانی تحویل زاده افزود: از ابتدای اسفند پارسال تا امروز هیچ ارزی به شیر خشک نوزاد اختصاص پیدا نکرده است و متأسفانه بین مسؤولان سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی برای اینکه شیر خشک ارز دولتی بگیرد یا با ارز نیمایی تولید شود تصمیم قاطعی اتخاذ نشده و همین امر باعث شده است تا تولیدکنندگان در بلاتکلیفی به سر ببرند.

وی گفت: سازمان غذا و دارو لیست تولیدکنندگان شیر خشک را به بانک مرکزی ارسال کرده، اما از طرف بانک مرکزی و یا بانک عامل ارز مورد نیاز اختصاص پیدا نکرده است و ما نمی‌توانیم پول تولید کنندگان مواد اولیه خارجی را بپردازیم.
رئیس انجمن تولید کنندگان شیر خشک نوزاد افزود: اگر قرار است ارز نیمایی اختصاص یابد باید این موضوع به صورت رسمی ابلاغ شود تا قیمت گذاری جدید صورت پذیرد، در صورتی که ارز دولتی از شیر خشک حذف شود قیمت شیر خشک در داروخانه‌ها چندین برابر خواهد شد.
تحویل زاده گفت: ما چندین بار درخواست برگزاری جلسه با مدیران سازمان غذا و دارو داشتیم تا مشکل رابررسی کنیم، اما متأسفانه تاکنون پاسخی به درخواست‌ها داده نشده است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند در ماه‌های آینده شاهد کمبود جدی شیر خشک‌های متابولیک و حتی شیر خشک‌های عادی خواهیم بود.
کد خبر: ۳۷٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha