۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
دکل حفاری نفت و گاز ظرف ۴ماه آینده در گلستان استقرار می‌یابد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دکل حفاری نفت و گاز ظرف ۴ماه آینده در گلستان استقرار می‌یابد

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: دکل حفاری نفت و گاز ظرف چهار ماه آینده در گلستان استقرار می‌یابد و ظرفیت‌سنجی وجود میادین نفت و گاز در گمیشان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رمضانعلی سنگدوینی بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: عملیات اجرایی برای اکتشافات نفت و گاز و ظرفیت‌سنجی در خصوص وجود میادین مشترک نفت و گاز با ترکمنستان در گمیشان آغاز شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: پیمانکار این پروژه انتخاب شده و هم‌اکنون مراحل آماده‌سازی محل کمپ، جاده‌سازی و آماده‌سازی محل استقرار دکل در حال انجام است و بعد از آن دکل حفاری نصب می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا با بیان اینکه مبلغ پیمان این پروژه را نه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و مدت آن را شش ماه اعلام کرد و ادامه داد: ظرف چهار یا پنج ماه آینده دکل حفاری برای انجام ظرفیت‌سنجی وجود نفت و گاز و میادین مشترک با ترکمنستان نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمق حفاری در گمیشان چهار هزار متر خواهد بود، توضیح داد: پروژه نصب دکل ۱۰ میلیون یورویی و مدت پیمان آن ۲۸۰ روزه خواهد بود و در این مرحله حدود ۲۵ تا ۳۰ اشتغال جدید در استان ایجاد می‌شود.

سنگدوینی با یادآوری اینکه عملیات اجرایی مخزن ذخیره‌سازی نفت و گاز قزل تپه گنبد از حدود چهار یا پنج ماه قبل آغاز شده است، تصریح کرد: اگر بتوانیم این دو پروژه را به سرانجام برسانیم آینده خوبی برای ذخیره‌سازی نفت و گاز در شمال استان فراهم می‌شود.

کد خبر: ۳۷٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha