۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
وجود ۳۹ بازارچه مرزی در کشور
معاون اقتصادی وزیر کشور خبر داد

وجود ۳۹ بازارچه مرزی در کشور

دین پرست، معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: ۳۹ بازارچه مرزی در ۹ استان کشور داریم.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، بابک دین پرست در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: این بازارچه‌های مشترک با ۷ کشور همسایه مرتبط است، ۱۹ بازارچه کاملا فعال هستند و ۱۱ بازارچه نیز در دولت ۱۱ و ۱۲ تاسیس شدند.

وی افزود: مشکلاتی که برخی از کشورها در داخل کشور خود با این بازارچه‌های مشترک مرزی دارند، یکسری اختلافات داخلی و گمرکی خودشان است که تلاش می‌کنیم با مذاکره برطرف شود و تلاش ما در سال جدید تقویت بیش از بیش فعالیت بازارچه‌های مرزی است.

معاون اقتصادی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ سفر انتخاباتی داشتیم، گفت: تلاش کردیم اقدامات وزارت کشور را در سطح ملی و استانی، تبیین شود.

بابک دین پرست در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: بخشی از اقدامات ما مربوط به سیاستگذاری و برنامه ریزی است و سیاستگذاری برای وزارتخانه‌ای که مسئولیت مستقیم در سیاست‌های اقتصادی ندارد، کار مشکلی است.

وی افزود: با توجه به فعالیت ما در حوزه موضوع‌های امنیتی، سرمایه گذاری‌هایی هم در حوزه این مسائل داریم.

معاون وزیر کشور گفت: انتقال دبیرخانه شورای توسعه شرق و غرب از حوزه معاونت امنیتی به معاونت اقتصادی، بعد از ده سال و نیم اتفاق افتاد.

دین پرست افزود: یکی از ماموریت‌هایی که ما به آن ورود می‌کنیم، ماموریت‌های ویژه از سوی رئیس جمهور، معاون اول و برخی وزرا است.

وی ادامه داد: مسئولیت‌های معاونت اقتصادی شامل دبیرخانه ستاد اطلاع رسانی و ستاد تبلیغات اقتصادی کشور است و همچنین هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت کشور برعهده معاونت اقتصادی وزارت کشور، است.

معاون وزیر کشور گفت: در شهریور ماه گذشته در عناوین و تعداد استان‌ها تغییراتی انجام دادیم که با هماهنگی ۱۸ عضو کابینه بود و ابلاغ فعالیت‌های اقتصادی دولت نیز از دیگر اقدامات ماست.

کد خبر: ۳۷٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha