۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹
بررسی نحوه فعالیت بارانداز تجاری شلمچه در اربعین حسینی
در نخستین نشست اربعین اروند صورت گرفت؛

بررسی نحوه فعالیت بارانداز تجاری شلمچه در اربعین حسینی

شلمچه- ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند نخستین نشست خود را در سال جدید با موضوعاتی همچون بررسی نحوه فعالیت بارانداز تجاری شلمچه در این بازده زمانی را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند در راستای برگزاری باشکوه اجتماع بزرگ جهان اسلام در پایانه مرزی شلمچه، نخستین نشست خود را در سال جدید تشکیل داد.

در این نشست که به ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، پیرامون حوزه‌ زیرساخت‌های پایانه مرزی شلمچه، جانمایی و برپایی مواکب، همچنین برنامه‌های فرهنگی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

مسائل عمرانی، پارکینگ، زیرساخت، راه‌های مواصلاتی به پایانه مرزی و برنامه‌ریزی برای باراندازهای مسافری و تجاری از دیگر موارد مورد بحث در نخستین نشست ستاد اربعین منطقه آزاد اروند در سال جاری بود.

قرار گرفتن قرارگاه دائمی اربعین حسینی در منطقه آزاد اروند، موجب شد تا در خصوص لزوم مشارکت سایر مناطق آزاد در فراهم‌آوری مقدمات میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مرز شلمچه، تبادل نظر صورت گیرد.

پایانه مرزی شلمچه واقع در منطقه آزاد اروند، یکی از مرزهای مشترک پر تردد با کشور عراق است که دارای دو پایانه تجاری و مسافری است و سالانه بالغ بر ۲ میلیون زائر از این شاهراه ارتباطی با کشور همسایه، برای تردد به عتبات عالیات بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر: ۲۸۳٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha