۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
رشد ۶ برابری افراد تحت پوشش بیمه روستائیان
معاون اقتصادی وزیر کار عنوان کرد

رشد ۶ برابری افراد تحت پوشش بیمه روستائیان

میرزایی، معاون اقتصادی وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی گفت: افراد تحت پوشش بیمه روستائیان نسبت به سال‌های گذشته رشد ۶ برابری داشته است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حجت الله میرزایی گفت: هفته دولت به فرصتی برای بازگویی و انعکاس دولت‌ها تبدیل شده است، بنابراین در این هفته زمینه‌ای فراهم است که بتوانیم دستاوردهای وزارت تعاون و رفاه اجتماعی را بیان کنیم.

وی افزود: طبق اقدامات صورت گرفته تاکون پوشش جمعیت تحت پوشش بهزیستی از ۴۰۰ هزار خانوار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار افزایش یافته است.

معاون اقتصادی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: همچنین ۴۰ هزار فرصت شغلی و ۴۰ هزار خانه به افراد تحت پوشش بهزیستی ارائه شده است.

میرزایی تاکید کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته افراد تحت پوشش بیمه روستائیان ۶ برابر نسبت به سال‌های گذشته رشد یافته است.

وی ادامه داد: از سال دوم فعالیت دولت بسته‌های معیشتی برای افراد نیازمند و کم درآمد طراحی شد و تاکنون این رویه انجام شده است و تعداد و ارزش ریالی این بسته‌ها نیز رشد داشته است.

معاون اقتصادی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در روند بررسی‌ها و پرداخت‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) پنجره واحدی ایجاد شده تا از این طریق موازی کاری صورت نگیرد.

میرزایی با اشاره به راه اندازی پایگاه ایرانیان گفت: در این پایگاه اطلاعات شهروندان ثبت شده و از این طریق دهک‌های جامعه قابل شناسایی هستند که از این طریق مشخص می‌شود خانواده‌ها براساس میزان درآمدخود به چه میزان حمایت نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این وزارتخانه طرح کارورزی دانش آموختگان در هشت استان اجرایی شد. از دیگر برنامه‌ها برای دانش آموختگان طرح یارانه دست مزد بود که طراحی و اجرا شده است.

معاون اقتصادی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تجدید سازماندهی در بنگاه‌های اقتصادی وابسته به صندوق‌های بازنشستگی یکی دیگر اقدامات صورت گرفته بود که براساس آن برخی از این بنگاه‌ها منحل و برخی دیگر نیز تجمیع شدند.

میرزایی ادامه داد: همچنین ۸۲ درصد دارایی‌های صندوق‌های بازنشستگی وارد بازار بورس شد تا از این طریق فعالیت‌های مالی این صندوق‌ها قابل ارزیابی باشد.

وی افزود: دولت‌ها اگرچه ممکن است بایکدیگر اختلاف نظر و سلیقه‌هایی داشته باشند، اما همه دولت‌ها از تجارب یکدیگر استفاده می‌کند.

معاون اقتصادی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ که سیاست هدفمند سازی یارانه‌ها انجام شد گفتگویی درخصوص این موضوع شکل گرفت که در این راستا پایگاه ایرانیان طراحی و راه اندازی شد تا براساس آن دهک‌های جامعه شناسایی شوند.

میرزایی تاکید کرد: تجربه امسال در تعیین حداقل دستمزد نشان داد که دولت بر سه جانبه گرایی تاکید دارد، چراکه در جلسات تعیین دستمزد نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان حضور داشتند.

کد خبر: ۳۷٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha