۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
راهکار نمایندگان مجلس برای جبران کسری بودجه/ صرفه جویی در منابع و تمرکز بر اصلاح نظام پرداختی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با « بازار» مطرح کرد؛

راهکار نمایندگان مجلس برای جبران کسری بودجه/ صرفه جویی در منابع و تمرکز بر اصلاح نظام پرداختی

نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت می‌تواند برای رفع کسری بودجه خود اقدام به کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در تخصیص اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی کند و باید از هدر رفت منابع به شدت جلوگیری کرد.

سید غنی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای منطقی مجلسیان به دولت برای جبران کسری بودجه، گفت: دولت خود باید چاره‌ای برای کسری بودجه بیاندیشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: یکی از راهکارهایی که دولت می‌تواند در راستای کسری بودجه خود اقدام کند بدون شک معطوف به کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در تخصیص اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی است. دولت باید از هدر رفت منابع اینچنینی به شدت جلوگیری کند.

این نماینده مجلس گفت: یکی دیگر از راهکارهایی که باید مد نظر دولت قرار گیرد بودجه بر مبنای عملکرد است . پیرو این موضوع باید مشخص شود که دستگاهی که بودجه دریافت می‌کند تا پایان سال چه عملکردی داشته و آیا توانسته به سود دهی لازم برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: همچنین یکی دیگر از راهکارهای پیشنهادی اصلاح و تغییر در نظام پرداختی است. ما الگوی پرداختی مناسبی نداریم و باید در  این راستا هم دقت نظر داشت چرا ما باید در هر بخشی یک نوع نظام پرداختی داشته باشیم؟

وی بیان داشت: همسان سازی نظام پرداختی هم می‌تواند به نوعی از پرداخت‌های نامتعارف جلوگیری کرده و به نفع بودجه جاری کشور باشد.

کد خبر: ۳۷٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha