۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
 تحول صنعت داروسازی با پوست سیب خشک تا ۱۰ سال آینده
تولید محصولات ضد پیری با میوه پرطرفدار

تحول صنعت داروسازی با پوست سیب خشک تا ۱۰ سال آینده

پوست سیب خشک شده از جمله محصولات موجود در بخش کشاورزی جهان است که به دلیل خواصی که دارد در صنایع مختلفی همچون «صنعت داروسازی، صنعت آرایشی و بهداشتی و صنایع غذایی و مکمل های غذایی» استفاده می شود. همچنین از این محصول برای ساخت داروهای ضد پیری و به عبارتی برای جوان سازی پوست نیز استفاده می شود.

بازار؛ گروه کشاورزی: پوست میوه و سبزیجات سرشار از ترکیبات فیتو شیمیایی غنی با آنتی اکسیدان بالا هستند. با رشد روزافزون جمعیت، مشخص شده است که ضایعات مواد غذایی نیز به عنوان بزرگترین عامل در افزایش تقاضا برای غذا، میوه و سبزیجات محسوب می شود. از سوی دیگر پیش بینی شود دامنه گسترده کاربردهای پوست سیب موجب افزایش تقاضا برای پوست سیب خشک شده تا ۲۰۳۰ سال آینده می شود.

این در حالی است که در هنگام تولید فرآورده های سیب، مقدار زیادی پوست سیب ایجاد می شود که یا هدر می شود و یا در تولید کود کمپوست استفاده مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین برای جلوگیری از هدر رفت این حجم از پوست سیب، شرکتهای بسیاری شروع به استفاده از این پوست ها کرده اند زیرا مشخص شده است که پوست سیب دارای حجم بالایی از ترکیبات فنلی است که برای درمان بیماری های مزمن مؤثر است. علاوه بر این پوست سیب حاوی مواد مغذی بالایی است و می توان آن را به صورت پودر شده استفاده کرد.

کاربرد پوست سیب در صنایع داروسازی، غذایی و زیست پزشکی
بر اساس این گزارش، پیش بینی شده است که کاربردهای گسترده پوست سیب خشک شده در صنعت داروسازی و صنایع مواد غذایی باعث افزایش تقاضای آن شود.

همچنین افزایش تقاضا از سوی تولیدکنندگان محصولات مغذی و مکمل های تناسب اندام، احتمالا باعث رشد بازار پوست سیب خشک شده می شود. از سوی دیگر تحولات اخیر در زیست پزشکی تأثیر مثبتی در رشد بازار پوست سیب خشک شده داشته است!

کارشناسان می گویند با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی بالا، انتظار می رود تقاضای پوست سیب خشک برای تولید محصولات ضد پیری افزایش یابد.

علاوه بر این پیش بینی می شود افزایش استفاده از پوست سیب خشک شده برای درمان درد مفاصل و آرتروز باعث افزایش تقاضا برای این محصول گردد.

عوامل پویایی بازار پوست سیب خشک شده
استفاده بیشتر از پوست سیب خشک شده به عنوان یک مکمل غذایی در مواد غذایی، نوشیدنی ها و مواد ضدعفونی کننده و همچنین صنایع دارویی از عوامل برجسته بزرگ شدن و رونق گرفتن بازار جهانی پوست سیب خشک است.

علاوه بر این، بر اساس پیش بینی های انجام شده، افزایش تقاضا برای محصولات مکمل غذایی با مواد مغذی آلی و طبیعی موجب افزایش تقاضا برای پوست سیب خشک شده و رشد بازار این محصول می گردد.

همچنین با توجه به کارایی این محصول در تولید مکمل های ضد پیری و تقویت کننده های سلامت پوست احتمالاً فرصتی برای بازار پوست سیب خشک شده ایجاد می کند که تا سال ۲۰۳۰ رشد قابل توجهی داشته باشد.

از سوی دیگر برجسته شدن بازار پوست سیب در حالی ایجاد شده است که صنعت مراقبت های بهداشتی در سراسر جغرافیای جهان در حال شکوفایی و تغییر و تحولات اساس ی است و همین امر می تواند تاثیر مثبتی بر بازار این محصول در سراسر دنیا داشته باشد. به این ترتیب انتظار می رود افزایش محصولات جوان سازی پوست و مکمل های غذایی باعث افزایش تقاضا در بازار پوست سیب خشک شود.

استفاده بیشتر از پوست سیب خشک شده به عنوان یک مکمل غذایی در مواد غذایی، نوشیدنی ها و مواد ضدعفونی کننده و همچنین صنایع دارویی از عوامل برجسته بزرگ شدن و رونق گرفتن بازار جهانی پوست سیب خشک است

آسیا، آمریکای شمالی و اروپا؛ بالقوه ترین مناطق برای بازار رو به رشد پوست سیب خشک شده
به گفته کارشناسان صنعت کشاورزی جهان، به احتمال زیاد بازار پوست خشک سیب رشد اقتصادی در سراسر جهان را در طی دوره پیش بینی شده یعنی تا ۱۰ سال آینده به نمایش خواهد گذاشت. به این معنا که افزایش تقاضای صنایع مذکور همچون «صنایع غذایی و دارویی، صنایع مکمل های غذایی، صنایع آرایشی و بهداشتی و صنعت جوان سازی پوست، داروهای ضد پیری و غیره» موجب تاثیرات اقتصادی مهم بر صنعت کشاورزی جهان خواهد شد.

این در حالی است که آسیا و جنوب آسیا به طور مشترک بازار قابل توجهی را برای پوست سیب خشک ایجاد می کنند. علاوه بر این اقتصادهای در حال توسعه هند، چین و برزیل احتمالاً تأثیر متوسطی بر رشد بازار پوست خشک سیب دارند.

بر اساس آمار، آمریکای شمالی و اروپا سالانه هزینه های بسیار هنگفتی را برای مکمل های تغذیه ای می پردازند که  همین عامل باعث می شود تاثیرات قابل تاملی بر بازار پوست خشک سیب داشته باشد.

لازم به ذکر است که یکی از پرطرفدارترین و پر متقاضی ترین انواع میوه خشک در سراسر جهان سیب خشک است  به طوری که  اکثر کارخانجات نیز همواره در لیست تولیدات خود محصول سیب خشک را قرار می دهند. البته خشک کردن سیب به دو صورت «بدون پوست و با پوست» توسط شرکت های تولیدی انجام می شود. اما با توجه به خواصی که پوست سیب دارد تقاضا برای سیب خشک با پوست و همچنین پوست سیب خشک شده بالا است و اکثر مصرف کنندگان در بازار ترجیح می دهند سیب خشک با پوست یا پوست سیب را به طور مشخص تهیه و مصرف کنند.

کد خبر: ۳۷٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha