۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
 ۲۵۰۰ کیلووات برق توسط دیوان ‌محاسبات استان سمنان تولیدشده است
مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان:

 ۲۵۰۰ کیلووات برق توسط دیوان ‌محاسبات استان سمنان تولیدشده است

سمنان- مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان گفت: تا به امروز دو هزار و ۵۰۰ کیلووات برق توسط دیوان ‌محاسبات استان تولیدشده و ظرفیت تولید برق در این سازمان از طریق نیروی خورشیدی به ۴۸.۲ کیلووات ارتقاء می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر میرشکاری عصر شنبه در آئین بهره‌برداری از طرح پنل‌های انرژی خورشیدی اداره کل دیوان محاسبات استان سمنان به میزبانی سالن جلسات اداره کل دیوان محاسبات اظهار داشت: تا به امروز دو هزار و ۵۰۰ کیلووات برق توسط دیوان ‌محاسبات استان تولیدشده و با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت تولید برق در این سازمان از طریق نیروی خورشیدی به ۴۸.۲ کیلووات ارتقاء می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بحث گردشگری و بومگردی یکی از محورهای توسعه استان محسوب می‌شود، افزود: با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور در هم‌جواری استان سمنان مستقر است، نیاز است تا از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

رفع موانع موجود در مسیر تولید انرژی در استان سمنان
مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان بابیان اینکه پروژه راه‌اندازی ششمین نیروگاه برق زباله‌سوز کشور در این استان پیگیری می‌شود، تصریح کرد: بر اساس ماده ۵۰ قانون برنامه ششم توسعه، باید پنج درصد از ظرفیت برق کشور از محل سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک تأمین شود.

میرشکاری خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز دیوان ‌محاسبات استان در نظر گرفته‌شده بود که با پیگیری‌های ملی، ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب شد که بخشی از این طرح با ظرفیت ۲۳ کیلووات راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه تمام جهت‌گیری‌ها در بحث نظارتی به سمت جهش تولید هدایت‌شده است، یادآور شد: مصوبات ستاد تسهیل و رونق تولید رصد و بررسی می‌شود و در تلاش هستیم ‌تا موانع موجود را برطرف کنیم.

۲ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰ مگاوات بهره‌برداری می‌شود
مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان با اشاره به بحث واگذاری املاک و زمین به اشخاص برای سرمایه‌گذاری در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی بیان کرد: باید افراد متقاضی در راستای تولید در این حوزه گام‌ برداشته و نسبت به راه‌اندازی طرح‌ها خورشیدی اقدام کنند.

میرشکاری از واگذاری ۳۷ زمین برای راه‌اندازی طرح‌های خورشیدی در استان خبر داد و گفت: دو مورد از واگذاری‌ها با ظرفیت ۱۰ مگاوات به بهره‌برداری خواهد رسید که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی اضافه کرد: ۱۶ مورد اعتبارنامه واگذاری زمین در منابع طبیعی به اتمام رسیده که در تلاشیم تا تمدید شود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان بابیان اینکه حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعت و شرب استان است، ابراز کرد: بیشترین حجم آب نیز به‌صورت تبخیر از دست ما خارج می‌شود که در این زمینه ‌نیز ورود کردیم تا با حفظ منابع آبی، در راستای حل مشکلات استان در این حوزه گام برداریم.

کد خبر: ۳۷٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha