۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کشف ۲۳۸ میلیارد ریال کالای احتکار شده در فارس
معاون بازرسی سازمان صمت استان فارس اعلام کرد

کشف ۲۳۸ میلیارد ریال کالای احتکار شده در فارس

شیراز- معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت: طی پنج ماه اول سال جاری ۱۹ انبار احتکار کالا به ارزش بیش از ۲۳۸ میلیارد ریال در فارس کشف و کالای آنها ضبط شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت فارس، محمدابراهیم صداقت اظهار داشت: ۱۹ انبار یاد شده شامل هشت انبار احتکار برنج، یک انبار پودر شوینده و پوشک بچه، یک انبار خودرو، یک انبار روغن موتور، یک انبار سیب زمینی، ۲ انبار شکر، یک انبار کاغذ، ۲ انبار لاستیک و ۲ انبار احتکار لیمو بوده است.

به گفته وی با کشف هشت انبار احتکار برنج بیش از ۷۱ تن برنج به ارزش ۲۷ میلیارد و ۲۵۷ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۸۰۰ ریال کشف شد که پرونده این انبارها برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

صداقت به کشف ۲ انبار احتکار لیمو خارکی اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۳ تن لیمو خارکی در این دو انبار کشف شد و پرونده تخلف به ارزش ۷ میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال برای صاحبان کالا تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

کشف بیش از ۱۶۷ تن شکر در دو انبار از دیگر کشفیات بازرسان صمت فارس بوده که پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال برای صاحبان کالا تشکیل و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس از کشف هزار و ۲۰۰ تن سیب زمینی احتکار شده اشاره کرد و گفت: این حجم از سیب زمینی در یک انبار دپو شده بود و ارزش ریالی پرونده تشکیل شده برای صاحب کالا بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال است. پرونده این تخلف برای طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی تحویل داده شده است.

صداقت کشف ۷۴۲ حلقه لاستیک به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال، ۹۴۵ بسته کاغذ به ارزش ۳۷۸ میلیون ریال، ۱۵۲ قوطی ۲۰ لیتری روغن موتور به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال، ۲ هزار و ۳۶۸ بسته پودر شوینده به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال را از دیگر کالاهای احتکار شده کشف شده برشمرد.

وی به کشف انبار احتکار خودرو اشاره کرد و گفت: در آشفته بازار خودرو، بازرسان این سازمان با بررسی های به عمل آمده موفق به کشف ۳۰ دستگاه خودرو شدند که ارزش ریالی پرونده تشکیل شده برای صاحب خودروها بالغ بر ۱۲۷ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال بود و پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه مشاهده شده این روزها برخی محتکران به احتکار کالا در منازل مسکونی اقدام می کنند بنابراین از مردم می خواهیم در صورت مشاهده تخلیه بار به صورت عمده در منزل مسکونی، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس، و یا ۳۲۳۴۰۰۰۰ ستاد خبری اتاق اصناف شیراز و یا ۱۳۵ ستاد خبری تعزیرات حکومتی فارس اطلاع دهند تا سریعا به آن رسیدگی شود.

کد خبر: ۳۷٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha