۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
۲ میلیون و ۵۴۹ هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد/ رشد ۱۴.۳ درصدی حجم تخلیه و بارگیری
در ۱۰ ماه امسال؛

۲ میلیون و ۵۴۹ هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد/ رشد ۱۴.۳ درصدی حجم تخلیه و بارگیری

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه امسال حجم تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر ۲ میلیون و ۵۴۹ هزار تن گزارش شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیاوش ارجمند زاده ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت زمان، یک‌میلیون و ۲۲۶ هزار تن کالا تخلیه و یک‌میلیون و ۳۲۲ هزار تن کالا نیز بارگیری شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت کشتی‌های زیر هزار تن در بندر بوشهر پهلوگیری کردند که در مقایسه با سال گذشته ۷.۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

ارجمند زاده بابیان اینکه ششمین ایستگاه جستجو و نجات دریایی استان بوشهر افتتاح می‌شود بیان کرد: ساخت ایستگاه جستجو و نجات بندر دیلم به عنوان ششمین ایستگاه جستجو و نجات بنادر استان بوشهر از سال گذشته آغاز شد و هم‌زمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ‌ طرح اسکله گردشگری بندر دیلم به عنوان ورودی شمال این استان نیز امسال آغاز و تا پایان ۶ ماه نخست سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی از خارج کردن ۴۰ شناور مغروق از خور دیلم خبر داد و گفت: باهدف تأمین ایمنی بیشتر رفت‌وآمد شناورها در خور دیلم ۴۰ شناور مغروق از این خور خارج‌شده است.

ارجمند زاده گفت: اجرای سیستم اعلام اطفا حریق هوشمند، تدوین منشور طرح توسعه منطقه بندی و تعیین کاربری، ساختمان گارد و زیرساخت الکترونیکی از جمله پروژه‌های در دست احداث بندر گناوه است.

 وی با بیان اینکه اسکله گردشگری گناوه نیز با دیلم در نیمه اول سال آینده افتتاح می‌شود افزود: سامانه اعلام اطفای حریق هوشمند، ساخت اسکله ناجی و رورو و استقرار تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی از جمله طرح‌های در دست اجرا در بندر خارگ است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: جزیره خارگ، مرکز عملیات جستجو و نجات و مقابله با آلودگی در شمال خلیج‌فارس به شمار می‌رود و بر همین اساس، استقرار تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی و نگهداری از آن‌ها در این بندر در اولویت قرار دارد.

ارجمند زاده با اشاره به لایروبی کانال دسترسی بندر محمد عامری در تنگستان، گفت: این طرح نیمه اول امسال به پایان رسید و عمق حوضچه به سه متر رسید.

وی گفت: همچنین اسکله ۹ متری شمع و عرشه در این بندر در دست اجراست که تا اواخر سال آینده افتتاح می‌شود تا این بندر صاحب محلی برای پهلوگیری شناورها شود.

ارجمند زاده با بیان اینکه اسکله شمع و عرشه به طول ۱۵۰ متر در بندر بوالخیر تنگستان در دست ساخت است اضافه کرد: اکنون فقط یک اسکله ۵۰ متری آنجا وجود دارد و با افزایش طول اسکله این بندر به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر در اندازه کوچک استان بوشهر مطرح خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح توسعه بندر دیر برای افزایش طول اسکله به ۲۰۰ متر در دست مطالعه است گفت: این بندر یکی از مهم‌ترین بنادر صادراتی استان بوشهر است و در ده ماه امسال ۳۰۰ هزار تن صادرات به قطر داشته است.

ارجمند زاده از احداث چهار اسکله گردشگری در بنادر استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: زمینه اجرای ایجاد حوضچه جدید بندر کنگان با ۱۷۰ میلیارد تومان فراهم‌شده است که اجرای این طرح کمک می‌کند شناورهایی با اندازه سه هزار و ۵۰۰ تن در بندر کنگان پهلو بگیرند.

وی یادآور شد: عملیات احداث اسکله شناور گردشگری نیز به زودی بندر کنگان آغاز می‌شود که به این ترتیب سال آینده در چهار بندر (دیلم، گناوه، دیر و کنگان) اسکله گردشگری احداث خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از رشد ۱۴.۳ درصدی حجم تخلیه و بارگیری خبر داد و خاطرنشان کرد: تخلیه سه کشتی حامل کالای اساسی با ظرفیت ۳۵ هزار تن پس از گذشت چندین سال رویداد خوبی بود که در بندر بوشهر صورت گرفت.

کد خبر: ۳٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha