۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
واحد خدمات توسعه کسب و کار در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

واحد خدمات توسعه کسب و کار در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

زاهدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه میان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پارک علم و فناوری و دبیرخانه طرح ملی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) واحد خدمات توسعه کسب و کار در این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده در آیین امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: با توجه به این که ذائقه اشتغال در بین افراد جویای کار نسبت به گذشته تغییر کرده کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناورانه مطابق با نیاز روز جامعه بسیار با اهمیت و ضروری است.

وی افزود: بر این اساس ایجاد مرکز واحد خدمات توسعه کسب و کار در سیستان و بلوچستان در راستای توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزشی، فناوری و پ‍‍‍‍ژوهشی در حوزه کسب و کارها و کمک به تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان و فناور با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پارک علم و فناوری و دبیرخانه طرح ملی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ارتقای سطح دانش و آگاهی ارائه دهندگان کسب و کارهای خدماتی و تولیدی، ارائه مشاوره لازم به کارآفرینان در ایجاد و بهره‌برداری از بنگاه‌های اقتصادی جدید و موجود، ترویج و تقویت فرهنگ مشاوره و آموزش در تولید و کارآفرینی و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت کلینیک‌های صنعت را از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان نیز گفت: برای راه‌اندازی و توسعه کسب و کارها نباید نگاه مبتنی بر تزریق منابع مالی داشت بلکه امروزه توجه به فعالیت‌های پشتیبان نظیر پوشش بیمه‌ای، امور مالیاتی و بازار فروش محصولات در اولویت قرار دارند که با ایجاد واحد خدمات توسعه کسب و کار، این مهم مورد توجه قرار می‌گیرد.

محمد نبی شهیکی تاش با تقدیر از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان جهت همکاری و حمایت‌هایی که در راستای ایجاد مرکز رشد ایرانشهر صورت گرفت ابراز امیدواری کرد که تا یک ماه آینده این مرکز نیز فعالیت خود را آغاز کند.

کد خبر: ۳۷٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha