۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
برداشت خرما از نخلستان های زرخیز سیستان و بلوچستان آغاز شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

برداشت خرما از نخلستان های زرخیز سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان - شهرکی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: کار برداشت خرما در اکثر شهرستان های استان آغاز و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

اردشیر شهرکی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: معمولا از دهه سوم مرداد ماه کار برداشت عمده ترین ارقام خرما شامل ارقام «مضافتی» و «ربی» در اکثر شهرستان های خرما خیز استان سیستان و بلوچستان آغاز و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان کل سطح زیر کشت نخلستان های استان سیستان و بلوچستان را ۵٩ هزارهکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح بیش از ۴۶ هزارهکتار بارور است.

وی کل تولید خرما در استان سیستان و بلوچستان را حدود ٢٣۶ هزار تن اعلام و گفت: با توجه به کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و با استفاده از کودهای آلی وبیولوژیک و پایش های انجام شده، محصول تولیدی باغات خرما از نوع محصول سالم وتقریبا ارگانیک است.

شهرکی تصریح کرد؛ ۶٠ درصد از کل تولید خرمای سیستان و بلوچستان به رقم مضافتی و ٢٨ درصد به رقم ربی اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: سیاست کاری این سازمان توسعه کشت ارقام تجاری وبرتر خرمای دنیا شامل ارقام پیارم، مجول، برحی، زاهدی و گلت نور و...که نهال آنها با استفاده از روش کشت بافت تولید شده است.

گفتنی است، از ۵٩ هزار هکتار سطح زیر کشت خرما در استان سیستان و بلوچستان، رقم مضافتی با ٢۵ هزار و۵٠٠ هکتار و رقم ربی با ٢١ هزارو ٧۶٠ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر: ۳۷٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha