۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
سرمایه‌گذاری در بازار بورس باید بلند مدت باشد
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس:

سرمایه‌گذاری در بازار بورس باید بلند مدت باشد

بیگ زاده، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اظهار داشت: بسیاری از خریداران عرضه‌ی اولیه افرادی هستند که به طور حرفه‌ای در بازار بورس فعالیت نمی‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علی بیگ‌زاده با اشاره به این که بازار سرمایه امروزه با اقبال مردم مواجه شده است، گفت: استقبال مردم از بازار سرمایه می‌تواند در جذب نقدینگی برای سرمایه و رونق تولید مهم باشد.

وی افزود: «عرضه‌های اولیه و پذیرش در بورس» از مهم‌ترین روش‌های تامین مالی در بازار سرمایه به شمار می‌آیند.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با اشاره به این که در حال حاضر پذیرش در بورس تسهیل شده است، عنوان کرد: شرکت‌هایی که وضعیت مالی مناسبی دارند باید بتوانند در کم‌ترین زمان پذیرش شوند و در بازار بورس عرضه شوند.

وی ادامه داد: پولی که از محل عرضه‌های اولیه جمع‌آوری می‌شود، به اجرای پروژه‌ها و توسعه‌های جدید در شرکت‌های مختلف کمک می‌کند.

علی بیگ‌زاده با اشاره به این که عرضه‌های اولیه به تعداد زیادی از افراد تخصیص داده می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از خریداران عرضه‌ی اولیه افرادی هستند که به طور حرفه‌ای در بازار بورس فعالیت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: عرضه‌های اولیه باعث می‌شود تا افراد از افزایش‌های قیمت‌ها در راند بعدی سود ببرند.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با اشاره به فرآیند پذیرش سازمان بورس، توضیح داد: تمام فرآیندهای پذیرش در سازمان بورس و فرابورس و نظارت سازمان بورس همه در این جهت هستند که شرکت‌های پذیرش شده از شفافیت لازم برخوردار باشند.

وی افزود: ابعاد و زوایای مختلف شرکتی که در بازار سرمایه عرضه می‌شود باید مشخص باشد.

علی بیگ‌زاده تاکید داشت: افراد فعال در بازار سرمایه باید در کنار صبور بودن و سهام‌داری از اطلاعات صنعتی و مالی برخوردار باشند و بر اساس دانش خودشان انتخاب مناسبی را انجام دهند.

وی با بیان این که سرمایه‌گذاری در بازار بورس باید بلند مدت باشد، اظهار داشت: شناخت و آگاهی کافی از وضعیت شرکت‌های حاضر در بازار بورس به سهام‌داران در تصمیم‌گیری و نوع فعالیت کمک می‌کند.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با اشاره به این که در حال حاضر سهام‌داران متعددی به این بازار ورود کرده‌اند، توضیح داد: ورود سهام‌داران جدید به بازار سرمایه اتفاقی مبارک و پسندیده است.

وی افزود: این که مردم به جای سرمایه‌گذاری در سکه و دلار به بازار بورس روی آورده‌اند، اتفاقی بسیار خوبی است.

علی بیگ‌زاده با اشاره به این که عرضه‌های اولیه با کم‌ترین قیمت ارائه می‌شوند، عنوان کرد: خریداران عرضه اولیه در اغلب مواقع به سود می‌رسند.

کد خبر: ۳۶٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha