۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کیفیت آب جنوب شهر با بالاشهر یکی می شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران:

کیفیت آب جنوب شهر با بالاشهر یکی می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت :تهران بعد از سیستان و بلوچستان فقیرترین استان به لحاظ منابع آبی است در حالی که از ابتدای امسال تا کنون  ۹۵۷ میلیون مترمکعب اب در استان تهران  مصرف شده که نسبت به پارسال ۴۷ میلیون مترمکعب بیشتراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران تاکید کرد :تهران بعد از سیستان و بلوچستان فقیرترین استان به لحاظ منابع آبی است در حالی که از ابتدای امسال تا کنون  ۹۵۷ میلیون مترمکعب اب در استان تهران  مصرف شده که نسبت به پارسال ۴۷ میلیون مترمکعب بیشتراست.

به گزارش خبرگزاری بازار،محمد رضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت از ابتدای امسال تا کنون  ۹۵۷ میلیون مترمکعب اب در استان مصرف شده که نسبت به پارسال ۴۷ میلیون مترمکعب بیشتر شده است.

او که افزایش مصرف شهروندان تهرانی را  ناشی از تصور برخی نسبت به رفع بحران می داند، ادامه داد: تهران بعد سیستان و بلوچستان فقیرترین استان به لحاظ منابع آبی است.

به گفته بختیاری،سرانه هر شهروند تهرانی از منابع آبی کشور ۳۵۰ مترمکعب در سال است در حالی که متوسط این سرانه درکشور ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ مکعب و در دنیا ۶ الی ۷ هزار مترمکعب اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای تهران بهره برداری از تصفیه خانه هفتم تهران با حضور یکی از مقامات بلند پایه کشور خبر داد و گفت: با اجرای این طرح کیفیت آب جنوب تهران به کیفیت آب شمال تهران نزدیک و به نوعی عدالت اجتماعی برقرار می شود.

به گفته بختیاری، با بهره برداری از این تصفیه خانه ۱۵۰ حلقه چاه در. جنوب تهران بسته میشود. همچنین بیلان منفی اب های زیرزمینی از ۱۵۰ میلیون مترمکعب به ۵۰ میلیون مترمکعب کاهش پیدا میکند.

بختیاری افزود: آب مدول دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مردم مناطق یافت‌اباد، نازی‌آباد، خاوران، شوش، شهرری و شهرهای جنوب شرق استان تهران شامل قیامدشت، پاکدشت، قرچک، ورامین و روستاهای اطراف آن و نیز شهر پیشوا را پوشش می‌دهد.

این مقام مسئول در باره هزینه مدول دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان برای فاز دوم این تصفیه‌خانه و بخشی از خط انتقال رینگ تهران هزینه کرده‌ایم در حالی که ارزش قیمت روز این پروژه هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل آبفای استان تهران با تاکید بر اینکه به مدارآمدن فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم  آب تهران به تعادل‌بخشی منابع زیرزمینی کمک می‌کند، گفت: با فاز دوم آن ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد مدار می‌شود که این میزان جایگزین چاه‌های مناطق جنوب شهر تهران و شهرهای جنوب شرق استان تهران می‌شود و حدود ۱۵۰ چاه خاموش می‌شود.

تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز بهرام یک سال زودتر به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر عامل شرکت ابا، با بیان اینکه در سال آینده دو کار حیاتی در زمینه آب تهران انجام می‌شود گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز بهرام پیش از پایان سال آینده، یک سال زودتر از موعد مقرر و با ۲۳۰۰ میلیارد تومان هزینه‌کرد وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

به گفته بختیاری تصفیه‌خانه ششم آب تهران که برای تهران بسیار حیاتی است تا پایان خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است تصفیه‌خانه هفتم آب تهران در دو فاز، پنج متر مکعب بر ثانیه ظرفیت آبرسانی دارد که فاز نخست آن در دی‌ماه ۱۳۹۴ به بهره‌داری رسید و فاز دوم آن نیز در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

کد خبر: ۳٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha