۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
معادن افغانستان فرصتی بی نظیر برای فعالان صنایع معدنی ایران
رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در تهران مطرح کرد

معادن افغانستان فرصتی بی نظیر برای فعالان صنایع معدنی ایران

سعید، رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در ایران با حضور در اتاق بازرگانی تهران، معادن این کشور را فرصتی بی نظیر برای ورود فعالان صنایع معدنی ایران در تولید محصولات نهایی معدنی دانست.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، احمد سعید رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در تهران، گفت: زمینه برای ورود شرکت‌های ایرانی به افغانستان برای استخراج و فرآوری محصولات معدنی که در این کشور فراوان است، وجود دارد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه دولت افغانستان، تمام ولایات این کشور تا سال ۲۰۲۳ به فیبر نوری مجهز خواهد شد، یکی دیگر از فرصت‌های همکاری شرکت‌های ایرانی در بازار این کشور را حوزه مخابرات و تجهیزات این بخش عنوان کرد.

رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در تهران در عین حال یکی از نقاط ضعف در توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور را نبود آگاهی و اطلاع کافی فعالان اقتصادی و شرکت‌های دو طرف از ظرفیت‌های همکاری بیان کرد و گفت: بخش بازرگانی سفارت افغانستان آماده تعامل و همکاری با اتاق تهران برای شناخت بیشتر بخش‌خصوصی دو کشور از یکدیگر است.

در این نشست که مدیران چندین شرکت ایرانی در بخش‌های معدن و صنایع معدنی، تجهیزات مخابراتی، نیروگاهی، ساختمانی و نیز میوه و تره‌بار در آن حضور داشتند، معاون امور بین‌الملل اتاق تهران به برگزاری چندین نشست مشترک میان این اتاق و بخش بازرگانی سفارت افغانستان برای ترسیم نقشه راه همکاری‌های تجاری بنگاه‌های بخش‌خصوصی دو کشور اشاره کرد و گفت: چندین پیشنهاد مشخص از سوی بخش بازرگانی سفارت افغانستان از جمله تاسیس کارخانه‌های ایرانی در افغانستان یا مناطق مرزی مشترک و همچنین توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مبادلات انرژی، محصولات معدنی، تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی، برای تقویت مناسبات مطرح شد.

حسام‌الدین حلاج در عین حال، اطلاع‌رسانی درباره مناقصات و فرآیندهای آن در افغانستان را یکی از پیشنهادها و راهکارهای اتاق تهران برای تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور بیان کرد و افزود: در این باره، اتاق تهران با همکاری سفارت افغانستان در تهران، می‌تواند امکان دستیابی بنگاه‌های عضو اتاق تهران به آخرین مناقصات در این کشور را فراهم کند.

وی همچنین، برقراری ارتباط میان تشکل‌ها و انجمن‌های صنعتی و اقتصادی میان دو کشور را از جمله فرصت‌های توسعه مناسبات میان بخش‌خصوصی دو طرف دانست و اضافه کرد: اتاق تهران آماده برقراری پیوند این دو بخش با یکدیگر است.

در ادامه این جلسه، مدیران و صاحبان شرکت‌های ایرانی به تشریح فعالیت‌های کاری خود و زمینه‌های همکاری با شرکت‌های افغانستانی پرداختند و پیرامون چگونگی ورود به بازار این کشور و برقراری ارتباط با شرکای تجاری در افغانستان، با رایزن بازرگانی این کشور به تبادل‌نظر پرداختند.

کد خبر: ۳۶٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha