۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
کاهش ۳۰۰ دلاری بیت کوین بعد عبور از مرز روانی ۱۲۰۰۰
بیت کوین در نوسان

کاهش ۳۰۰ دلاری بیت کوین بعد عبور از مرز روانی ۱۲۰۰۰

قیمت بیت کوین پس از رد کردن قیمت ۱۲ هزار دلار مجددا با نوسان مواجه شده و ۳۰۰ دلار کاهش یافت. کارشناسان دلیل این امر را فروش شدید این رمزارز پرطرفدار و مرز روانی آن می نامند. پیش بینی ها درباره قیمت این رمزارز بسیار متفاوت است.

بازار؛ گروه فناوری: قیمت بیت کوین در روز پنج شنبه با ۳۰۰ دلار کاهش به ۱۱ هزار و ۷۲۲ دلار رسید و  در لحظه مخابره  خبر  نیز در محدود ۱۱۸۴۹ دلار است. این در حالی است که بیت کوین از مرز ۱۲ هزار دلار گذشته بود. به نظر می رسد ۱۲ هزار دلار خط حمیات بیت کوین بوده که موفق به شکستن آن نشده و مجددا سقوط کرده است. البته در این سقوط فروشندگان این رمزارز پر طرفدار نیز نقشی چشمگیر داشته اند.

در بیت کوین افرادی که به آن ها اصطلاحا نهنگ گفته می شود نقشی چشمگیر دارند. این افراد بیش از ۹۶ درصد از بازار را در اختیار داشته و قیمت آن را تعیین می کنند.

نهنگ ها به افرادی گفته می شود که ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار بیت کوین را در اختیار دارند.

دلیل این دسته بندی به جای بررسی هزار کیف پول برتر این است که در فاصله دو ماه از ۱۶ دسامبر تا ۲۶ فوریه، ۱۰۰ کیف پول برتر که شامل کیف پول صرافی ها نیز می شود، کل موجودی بیت کوین این کیف پول ها  ۱۶۵ هزار بیت کوین افزایش داشته است.

در مقابل موجودی بین ۱۰۰ تا هزار کیف پول برتر در طول این مدت ۱۳۲ درصد کاهش یافته است. همانطور که این اطلاعات نشان می دهد، شواهد حاکی از این است که نهنگ ها در بازار نزولی تمایل به خرید و جمع آوری بیت کوین دارند، در حالی که سرمایه گذاران کوچک تمایل به فروش دارند.

پیش از این میرسهیل نیکزاد، عضو انجمن بلاکچین ایران در گفت و گو با بازار اظهار کرده بود که قیمت بیت کوین به ۱۴ هزار دلار و سپس ۲۰ هزار دلار خواهد رسید اما دیگر فعالان این حوزه چنین پیش بینی را رد کرده و معتقدند بیت کوین از مرز ۱۲ هزار دلار فراتر نمی رود.

قیمت بیت‌کوین روز سه شنبه از ۱۲ هزار دلار گذشت و به بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسید. کارشناسان پیش بینی می کنند قیمت این رمزارز به ۲۰ هزار دلار نیز خواهد رسید. قیمت بیت کوین  در نیویورک با ۵.۳ درصد رشد دیروز به ۱۲ هزار و ۴۷۳ دلار رسید، که بالاترین قیمت آن از جولای ۲۰۱۹ تا کنون است. رمزارزهایی مانند لایتکوین و مونرو نیز شاهد افزایش قیمت بودند و شاخص اقیانوس رمزارزی بلومبرگ به بالاترین مقدار خود از ژوئن ۲۰۱۹ رسید. البته مونرو به دلیل این که رمزارز پیگیر گریز است با مخالفت های شدید دولت ها مواجه است.

با وجود رویداد هاوینگ، بیت‌کوین بیشتر فصل تابستان را به صورت خنثی عمل کرد و قیمت آن در حول یک رنج قیمتی بالا و پایین می‌شد، با اوج گرفتن بازار بورس و بالارفتن شاخص S&P۵۰۰ تا نزدیک رکوردی تازه بار دیگر قدرت گرفت. برخی تحلیلگران رمزارزها عقیده دارند که بیت کوین درکنار دارایی‌های دیگری همچون طلا به به عنوان عامل بازدارنده تورم عمل می‌کنند.

بیت کوین از ۱۲ هزار دلار فراتر نمی رود

فعالان رمزارزها معتقدند که بیت کوین به مرز روانی یا به اعتقاد فعالان بازار سهام، خط حمایت خود رسیده است و به همین دلیل و به خاطر فروش این ارز دیجیتال، با ریزش ۳۰۰ دلاری مواجه شده است.

کاوه مشتاق، عضو انجمن بلاکچین ایران در گفت و گو با بازار اظهار کرد: دلیل نوسانات شدید بیت کوین مرز روانی است. زمانی که قیمت این رمزارز به ۱۲ هزار دلار رسید بسیاری از دارندگان این رمزارز به سود هدفگذاری شده مورد نظر خود رسیدند و در نتیجه بیت کوین خود را فروختند.

او افزود: به همین دلیل قیمت بیت کوین دیروز پنج شنبه  ۳۰۰ دلار کاهش یافت. بسیاری از صرافی ها اعلام کردند قیمت بیت کوین به ۱۲ هزار دلار رسیده و وقتی به این مرز روانی رسید دارندگان بیت کوین آن را فروختند.

مشتاق پیش بینی رشد قیمت بیت کوین را رد کرده و بیان کرد: به عقیده من قیمت بیت کوین بین ۹ تا ۱۲ هزار دلار در نوسان بوده و هرگز به ۱۴ هزار دلار نمی رسد چه برسد به قیمت ۲۰ هزار دلار.

کد خبر: ۳۶٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha