۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
در زمینه تولید سلاح‌های راهبردی و بازدارنده در حال پیشرفت هستیم
رئیس جمهور:

در زمینه تولید سلاح‌های راهبردی و بازدارنده در حال پیشرفت هستیم

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: افتتاح‌های امروز نشان داد در زمینه سلاح‌های راهبردی و بازدارنده قدم به قدم با صنعت دنیا در حال پیشرفت هستیم.

به گزارش بازار به نقل از صدا وسیما، حجت الاسلام روحانی در آیین افتتاح طرح‌های وزارت دفاع ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و تاکید بر ضرورت حفظ فرهنگ عاشورا اظهار داشت: خوشحال هستم که امسال توفیق یافتم در ایام پایان مرداد که روز صنایع دفاعی کشور است باز هم ملت ما دستاوردهایی را مشاهده کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای ما مهم است که در طول چند سال گذشته توانستیم از جایگاه بیست و سوم صنعت دفاعی در دنیا به جایگاه چهاردهم دست پیدا کنیم گفت: این نشان میدهد در طول سال‌های گذشته چقدر استعداد، فداکاری و تلاش در کنار هم قرارگرفته تا ما توانستیم به این رده برسیم.

وی افزود: افتتاح‌های امروز نشان داد ما در زمینه سلاح‌های راهبردی و البته بازدارنده و پدافندی تلاش می‌کنیم و قدم به قدم با صنعت دنیا در حال پیشرفت هستیم.

رئیس قوه مجریه با تاکید براینکه موضوع «دید» در زمینه نظامی بسیار مهم است گفت: اینکه دشمن را چگونه و ازکجا و در چه ارتفاع و فاصله‌ای ببینیم بسیار مهم است و ما در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشته ایم.

وی ادامه داد: بسیاری از تحولات الکترونیکی دید ما را از لحاظ شنود معمولی و راداری افزوده می‌کند همچنین پهپادها دید ما را در جاهایی که برای کشف هدف می‌رود افزایش می‌دهد.

روحانی با تاکید براینکه دقت دید، قدرت دفاع و مقابله را افزایش می‌دهد گفت: با همین دستاوردها توانستیم پهپاد آمریکایی را در خلیج فارس بزنیم و این نشان میدهد صنعت دفاعی ما در زمینه‌های بسیار مهم امروز، پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.

رئیس جمهور با تاکید براینکه مهم این است سلاح ما دارای قدرت و دقت کافی باشد تصریح کرد: استفاده آسان از سلاح نیز دارای اهمیت است؛ یعنی ما بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان با ساده‌ترین لانچرها موشک را پرتاب کنیم که الحمدلله در همه این زمینه‌ها تلاش‌های بسیار ارزشمندی را در یکسال اخیر شاهد بودیم.

روحانی، موشک کروز را دارای اهمیت مهم و ویژه‌ای برای صنایع دفاعی کشور خواند و افزود: زمانی در دنیا موشک بالستیک و موشک زمین به زمین به عنوان قدرتی بزرگ در پهنه تهاجم و دفاع مطرح بود، اما امروز می‌توانیم بگوییم با گذشت زمان جایگاه موشک بالستیک پایین آمده و جایگاه موشک کروز جهش بالاتری می‌یابد.

رئیس جمهور دلیل اهمیت موشک کروز را روشن دانست و ادامه داد: ما امروز باید همه توانمان را روی موشک کروز بگذاریم، چندین سال است که به وزیر دفاع توصیه می‌کنم تا توانمندی هایمان را در زمینه موشک کروز زمینی یا زمین پایه، دریایی و هوایی بگذاریم چراکه این موشک امتیازات فراوانی دارد و می‌تواند به خوبی خود را مستتر کند و مسیر امن را طی و دقیق‌تر به هدف اصابت کند.

روحانی گفت: برای ما بسیار مهم است که امروز در زمینه موشک‌های کروز پیشرفت‌های بسیار قابل ملاحظه‌ای داشته ایم و وزیر دفاع ما می‌گوید از برد ۳۰۰ کیلومتری موشک کروز دریایی امروز در کمتر از دو سال به برد بیش از سه برابر یعنی هزار کیلومتری رسیده ایم؛ پیداست که ما در مسیر تولید و خودکفایی قرار گرفته ایم.

رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما می‌توانیم و آنچه خواست ماست، دست یافتنی است» افزود: ممکن است به یکی از این خواست‌ها زودتر و به دیگری دیرتر برسیم، اما برای ما بسیار حائز اهمیت است که در فاصله زمانی کمتر از دو سال، برد یک موشک استراتژیک مهم دریایی مان را به بالای سه برابر می‌رسانیم که این روند را باید در زمینه موشک‌های کروز زمین پایه و هوایی نیز ادامه دهیم.

روحانی همچنین درخصوص ارتقای سیستم پدافند هوایی کشور گفت: برای ما بسیار مهم است که آسمان کشور، امن باشد و در این زمینه کارهای بزرگی انجام گرفته است و کارهای تکمیلی مورد نیاز را نیز باید انجام دهیم تا آسمان امنی داشته باشیم.

وی افزود: باید راداری داشته باشیم که چیزی از دید آن مخفی نماند، البته امروز بسیاری از پرنده‌ها اعم از پهپادها و جنگنده‌ها رادارگریز هستند و به جای بازگرداندن اشعه راداری آن‌ها را جذب می‌کنند و همین کار را برای رادار سخت می‌کند، ولی ما باید بتوانیم با بکارگیری تکنولوژی از ورود و وجود این پرنده‌ها به آسمان کشورمان جلوگیری کنیم و در نحوه برخورد و مقابله با این پرنده‌ها همه توانمان را بکارگیریم.

کد خبر: ۳۶٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha