۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
مبادلات تهاتری ایران و چین برای گذر از تحریم
رئیس اتاق بازرگانی دوکشور تاکید کرد

مبادلات تهاتری ایران و چین برای گذر از تحریم

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به ضرورت مبادله تهاتری دو کشور، گفت:۹ قلم اول صادرات ایران به چین محصولات پتروشیمی است که نباید بگذاریم به این صادرات خللی وارد شود.

به گزارش خبرنگار بازار مجیدحریری با اعلام این مطلب اظهار کرد: اتاق ایران و چین آمادگی مبادلات تهاتری منهای مسائل مالی را دارد و من و اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی چین تمایلی به ارتباطات مالی نداریم تا پس از عبور از تحریم کاسب تحریم شناخته نشویم.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از صادرکنندگان افزود: در نمایشگاه واردات چین ۵۰۰ متر فضای نمایشگاهی داریم که تا اوایل اسفند اگر تسویه حساب نکنند ثبت نام کنندگان نمی توانیم بستر حضور آنها را در نمایشگاه مهیا کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم، افزود: با ارتش منظم نمی توان در جنگ پارتیزانی برنده شد زیرا جنگ پارتیزانی چنین نیرویی می خواهد.

حریری تاکید کرد: باید میزان شفافیت را افزایش داد اما دست و پای مردم را نبندیم. وی با بیان اینکه بزرگترین منطقه آزاد بین چین و قزاقستان تشکیل شده است، تصریح کرد: از ظرفیت پیوند چین و اوراسیا نباید غافل شویم.

این فعال اقتصادی با انتقاد از عدم فعال سازی خط آهن ایران و چین خاطرنشان کرد: نباید نسبت به این فرصت بی تفاوت بود.

کد خبر: ۳٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha