۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
تخلفات ساختمانی نباید توجیه اقتصادی داشته باشد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

تخلفات ساختمانی نباید توجیه اقتصادی داشته باشد

شاوردیان، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تخلفات ساختمانی نباید توجیه اقتصادی داشته باشد، زیرا با اخذ جریمه نیز متخلفان به اقدامات خود ادامه می دهند، بنابر این قانون باید به گونه ای وضع و اجرایی شود که متخلفان دیگر جرأت انجام تخلف را نداشته و این اقدامات برای آن ها صرفه اقتصادی نداشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرا شاوردیان، با اشاره به ورود کمیسیون عمران مجلس به موضوع اصلاح ساختار کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها، گفت: در شرایط کنونی متأسفانه شاهد هستیم که به دلیل عملکرد شهرداری ها و کمیسیون مربوطه، تخلفات ساختمانی توجیه اقتصادی پیدا کرده است، سازندگان می دانند که در صورت ساخت و ساز غیرمجاز نیز ضرر نمی کنند، زیرا با پرداخت جریمه می توانند به اقدامات خود ادامه دهند.

نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم تخلف نباید توجیه اقتصادی داشته باشد، زیرا با اخذ جریمه نیز متخلفان به اقدامات خود ادامه می دهند، بنابر این قانون باید به گونه ای وضع و اجرایی شود که متخلفان دیگر جرأت انجام تخلف را نداشته و این اقدامات برای آن ها صرفه اقتصادی نداشته باشد.

وی گفت: یکی از مسائل درباره تخلفات ساختمانی این است که چرا دولت و دستگاه های نظارتی به وظایف خود عمل نمی کنند، بر اساس قانون نظام مهندسی، هر ساختمان در مراحل ساخت باید تحت نظارت یک مهندس ناظر باشد و آن ناظر باید گزارش نهایی خود را به شهرداری ها ارائه کند، اما متأسفانه شاهدیم که شهرداری ها توجهی به گزارش های مهندس ناظر نمی کنند.

شهرداری ها باید به وظایف قانونی برای محدودسازی تخلفات ساختمانی عمل کنند
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به طور حتم تمام دستگاه ها از جمله شهرداری ها باید به وظایف قانونی برای محدودسازی تخلفات ساختمانی عمل کنند و در این صورت با قانونی فعلی نیز می توان میزان تخلفات ساختمانی را کاهش داد.
 

کد خبر: ۳۶٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha