۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
افزایش دمای هوا تا روز شنبه
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

افزایش دمای هوا تا روز شنبه

اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا روز شنبه شاهد افزایش دمای هوا در نیمه شمالی کشور خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد اصغری گفت: امروز باید شاهد کاهش ناپایداری و کاهش بارندگی در سواحل دریای خزر باشیم و شالیکاران بدانند که از امروز تا روز شنبه زمان مناسبی برای برداشت است.

وی با اشاره به اینکه از شنبه به بعد با شدت هر چه بیشتر منتظر وقوع بارش در سواحل خواهیم بود، پیش بینی کرد از عصر جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل رگبار رعد و برق توأم با وزش بادهای نسبتاً شدید رخ دهد. وی گفت: دمای هوا در نیمه شمالی کشور تا روز شنبه حدود ۳ درجه افزایش می‌یابد که شامل مناطقی از استان‌های البرز، قزوین، زنجان، مرکزی، قم و اصفهان است و پیش بینی می‌کنیم دمای هوای تهران فردا جمعه به ۴۰ درجه سانتیگراد برسد.

اصغری گفت: ابرهای همرفتی در برخی ارتفاعات سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس ایجاد می‌شود که در ساعات عصر رگبار شدیدی در برخی مناطق رخ می‌دهد و احتمال جاری شدن روان آب در این مناطق در عصر امروز پیش بینی می‌شود.

وی گفت: وزش باد منجر به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس می‌شود و تا جمعه بخش‌های مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود و ارتفاع موج در برخی از مناطق دریای عمان به سه متر می‌رسد.
اصغری افزود: از شنبه آب‌های دریای خزر هم مواج می‌شود و در مناطق سیستان از امروز تا شنبه شاهد کاهش بادهای ۱۲۰ روزه، خواهیم بود که از شنبه به بعد دوباره تشدید می‌شود.

کد خبر: ۳۶٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha