۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
نفع فروشندگان در عرضه بلوکی سهام عدالت
مدیر برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار مطرح کرد

نفع فروشندگان در عرضه بلوکی سهام عدالت

فرهانیان، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور گفت: عرضه بلوکی سهام عدالت به نفع فروشندگان بوده و مزایایی را هم برای خریداران دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «سید محمد جواد فرهانیان» ضمن تاکید بر اینکه فروش سهام عدالت تابع قوانین و مقررات بازار بورس است، افزود: تجمیع سفارش ها در کارگزاری ها محقق می شود به طوری که امکان دارد عدد بسیار بزرگی از عرضه را برای یکی از این کارگزاری ها رقم بزند.

وی با بیان اینکه اگر حجم عرضه مزبور بسیار زیاد شود از شمول معاملات خرد در بازار خارج شده و امتیازاتی را به وجود می آورد، اظهارداشت: خریدارانی که قصد سرمایه گذاری راهبردی دارند به دنبال خرید چنین سهام هایی هستند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور با اعلام این مطلب که با عرضه بلوکی، ارزش سهام عدالت برای خریداران بالاتر می رود، ادامه داد: طبق تمهیدات در نظر گرفته شده سفارش هایی که منجر به حجم بزرگی از عرضه می شود نباید به شکل خرد معامله شود بلکه معامله آنها باید به صورت بلوکی باشد.

وی همچنین گفت: عرضه بلوکی سهام عدالت باعث می شود سهام از سوی کارگزار با قیمت بالاتر از قیمت خرد بازار به فروش رسد، علاوه براین سهام مزبور برای سهامدار نیز ارزشمندتر خواهد شد.

وی با شاره به اینکه کسانی که خریداران سهام مزبور دارای صلاحیت حرفه ای هستند، افزود: کسانی که در پست هیئت مدیره شرکت های بورسی قرار می گیرند دارای صلاحیت حرفه ای بوده و سازمان بورس و اوراق بهادار این مورد را کنترل می کند.

فرهانیان اظهارداشت: در بیشتر موارد نیز سهام شرکت های مورد نظر از سوی شرکت های حقوقی خریداری می شوند بنابراین کنترل این مهم از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار آسان تر بوده و مدیریت آن راحت تر است.

وی با تاکید بر اینکه عرضه بلوکی سبب می شود سهام عدالت به شکل عادلانه تر و منصفانه تری قیمت گذاری شود که این مسئله به نفع فروشندگان است، اظهارداشت: از ابتدای آزاد سازی سهام عدات تا ۲۵ مرداد ماه امسال بیش از شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سفارش عرضه ثبت شده و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مبلغ سهام واگذار شده خود را دریافت کرده اند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور با بیان اینکه در صورت معامله بلوکی سهام عدالت، شرایط تغییر می کند به رادیو اقتصاد یادآور شد: فروش بلوکی سهام عدالت برای خریدارانی که به دنبال سرمایه گذاری راهبردی هستند و تلاش می کنند در هیئت مدیرعه شرکتهای مزبور دارای کرسی شوند، مزیت های بسیاری دارد.

کد خبر: ۳۶٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha