۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
۵۴ هکتار از مراتع استان همدان طعمه حریق شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان:

۵۴ هکتار از مراتع استان همدان طعمه حریق شد

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال و تاکنون ۵۴.۶ هکتار از مراتع استان همدان طعمه حریق شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛ اسفندیار خزایی گفت: امسال تاکنون ۵۴.۶ هکتار از مراتع استان همدان طعمه حریق شد و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تاکنون ۲۱۳ هکتار از مراتع استان در آتش سوخته بودند.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد آتش سوزی مراتع استان همدان منشأ انسانی دارد، بیان کرد: امسال با همکاری بسیج سازندگی و ایجاد دیده بانی، گشت و سرکشی و فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی در همه مراتع مستعد حریق استان؛ جلوی آتش سوزی گسترده مراتع گرفته شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بارندگی‌های زیاد امسال را یکی از عوامل رویش زیاد علوفه در مراتع استان همدان دانست و افزود: بالا رفتن پوشش گیاهی منطقه باعث می‌شود مراتع استان در برابر آتش سوزی‌ها آسیب پذیرتر شود.

خزایی از خرید دستگاه‌های دمنده برای اطفای سریع مراتع استان همدان هم خبر داد و اظهار کرد: امسال در برخی مراتع استان مانند شهرستان تویسرکان هیچ گونه آتش سوزی در مرتع‌ها نداشتیم و در شهرستان‌های رزن و فامنین هم تنها یک مورد تاکنون حریق مرتع گزارش شده است.

کد خبر: ۳۶٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha