۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
ایده‌های فناوران می‌تواند فضای شهری قم را زیبا کند
رئیس پارک علم و فناوری قم:

ایده‌های فناوران می‌تواند فضای شهری قم را زیبا کند

قم - اخوان علوی، رئیس پارک علم و فناوری استان قم بر توجه مدیریت شهری به فناوری در قم تأکید کرد و گفت: طرح‌ها و ایده‌های فناوران می‌تواند فضای شهری را عمیق و زیبا کند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسین اخوان علوی ظهر چهارشنبه در بازدید مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از پارک علم و فناوری این استان، با بیان اینکه طرح‌ها و ایده‌های فناوران می‌تواند فضای شهری را عمیق و زیبا کند، گفت: فصل مشترک همکاری و تبادل ایده و طرح میان شهرداری قم و پارک علم و فناوری وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تأکید بر اینکه باید همکاری و تعامل سازمان زیباسازی با پارک تقویت شود، گفت: در این زمینه می‌توان با انعقاد یک تفاهم نامه همکاری جامع تمام مسائل و نیازهای مشترک را شناسایی، رصد و اجرایی کرد.

استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌ها بومی
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم نیز در این دیدار گفت: ظرفیت‌های فناوری بومی می‌تواند علاوه بر زیباسازی بومی شهر به بهره‌وری اقتصادی استان کمک کند.

سید محمد موسوی افزود: طرح‌ها و المان شهری باید حاصل ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان باشد.

وی با تأکید براینکه باید فضای شهری حاوی نکات آموزنده و محتوای بومی باشد، گفت: لازم است توانمندی‌ها و ظرفیت‌های واحدهای فناور در فیزیک و محتوای المان شهری بروز پیدا کند.

شهرداری ۳۱۲ نوع وظیفه سازمانی دارد
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان این مطلب که شهرداری‌ها به شدت درگیر کارهای روزمره و مناسبتی هستند و ۳۱۲ نوع وظیفه سازمانی دارند، گفت: در طول سال حدود ۱۶۰روز مناسبتی داریم که به شدت زمان‌بر و فرسایشی است.

وی با طرح این مطلب که بوستان‌های ما باید مانند یک مدرسه عمل کنند، گفت: مراکز علم و فناوری باید در تولید محتوا و توسعه فناورانه فضای شهری همراه ما باشند.

راه‌اندازی پنج بوستان موضوعی در قم
موسوی از راه اندازی پنج بوستان موضوعی در قم خبر داد و گفت: در حال حاضر بوستان فیزیک، بوستان حروف و اعداد راه اندازی شده و در صدد راه‌اندازی بوستان انرژی، نجوم و هوش و کنجکاوی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید توانمندی‌های شرکت‌های فناور درک و حمایت شود، گفت: لازم است اقدامات عمرانی بر اساس ظرفیت‌های فناوری بومی شکل بگیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم همچنین از واحد فناور زیست پاک آرمان شهر آرا (زیپاک) با ایده محوری شبکه جمع‌آوری زباله در بستر IOT بازدید کرد و در جریان فعالیت‌ها و مزایای کاری این شرکت قرار گرفته و راه‌های توسعه همکاری‌ها با شهرداری قم بررسی شد.

کد خبر: ۳۶٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha