۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
ایجاد ۱۸۰ هزار شغل در قالب طرح مثلث اقتصادی در خراسان رضوی

ایجاد ۱۸۰ هزار شغل در قالب طرح مثلث اقتصادی در خراسان رضوی

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۸۳ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در مجموع با سرمایه ۱۸۸ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۸۰ هزار نفر ذیل الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان شناسایی و ثبت سامانه الکترونیکی 'BPMS' شده است.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در نشست با مدیران دفاتر جذب و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی افزود: دلیل بزرگی و اهمیت این پروژه‌ها، اشتغالزایی برای بیش از ۱۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان است که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استانداری موظف به احصا و بررسی آنها بوده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های یاد شده از مجموع هزار و ۲۵۷ پروژه سرمایه‌گذاری با سرمایه ۲۱۳ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۱۷ هزار نفر است که در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع پروژه‌های یاد شده دستکم ۲۰۰ پروژه بزرگ از نظر مشکلات و اتخاذ راهکار برای حل آنها توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استانداری مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.
وی افزود: از این تعداد ۵۷ پروژه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی مطرح و مصوبه لازم برای حل مشکلات یا تعیین تکلیف آنها صادر شده است.

رسولیان با اشاره به پیشرفت اجرایی ۴۸ درصدی کل پروژه‌های سرمایه‌گذاری ذیل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و پیشرفت ۳۸ درصدی مگاپروژه‌های آن ادامه داد: لازم است میزان دقیق پیشرفت اجرایی هر یک از پروژه‌ها توسط فرمانداران هر شهرستان به صورت هر دو هفته یکبار کنترل و در سامانه "BPMS" ثبت شود و مشکلات و موانع اجرای آنها رصد و به مرکز گزارش گردد.

وی احداث تصفیه خانه، طرحهای ایرانسل، مسکن و ساختمان سازی، نیروگاه بادی، تولید شیشه، فرآوری مس، فرآوری طلا، طرح توسعه تولید حوله، کاشی و سرامیک، گوگرد، لبنیات، نساجی، ساخت شهربازی، تولید فلوسیلیس، طرحهای مربوط به کشف رود، احداث گلخانه و تولید لاستیک را از پروژه‌های بزرگی برشمرد که باید در سامانه الکترونیکی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به ثبت برسد.
 

کد خبر: ۳۶٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha