۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
پیش بینی فروش ۱۵۰ میلیون دلاری عسل ارگانیک تا  ۲۰۲۲
افزایش نرخ سرمایه گذاری برای تولید عسل های ارگانیک

پیش بینی فروش ۱۵۰ میلیون دلاری عسل ارگانیک تا ۲۰۲۲

با افزایش تمایل مردم سراسر دنیا به استفاده از محصولات غذایی ارگانیک و طبیعی، سرمایه گذاری برای تولید انواع عسل های ارگانیک و فروش آن در حال رشد است به طور که کارشناسان پیش بینی کرده اند فروش جهانی عسل ارگانیک تا پایان سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برسد.

بازار؛ گروه کشاورزی: عسل ارگانیک در واقع به عسل تولید شده توسط شهد حاصل شده توسط زنبورها گفته می شود به شرطی که زنبور فقط از گل های ارگانیک تغذیه شده باشد. در حال حاضر انواع مختلف عسل ارگانیک موجود در بازار شامل «عسل شبدر، عسل مانوکا، عسل چوب ترش، عسل گندم سیاه، عسل رزماری و عسل قاصدک» است.

جالب است بدانید با توجه به اینکه در سالهای اخیر پیشبرد سبک زندگی سالم بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، ترجیح مصرف کنندگان بر این است که به استفاده از مواد غذایی با منشا طبیعی را در پیش بگیرند و این موضوع یکی از عواملی است که بر قرار گرفتن عسل ارگانیک در سبد غذایی خانوارها تاثیر مثبت داشته است.

برنامه شرکت آمازون برای رونق بخشیدن به فروش عسل ارگانیک
به این ترتیب با افزایش آگاهی در مورد انواع مختلف عسل ارگانیک، روش های تولید آن و فواید این محصول از جمله محرکهای اصلی تولیدکنندگان عسل ارگانیک است؛ یعنی کلیه تولیدکنندگانی که ادعا می کنند محصول آنها ارگانیک است، باید استانداردهای خاصی که توسط مقامات نظارتی وضع شده است را رعایت کنند و پس از آن اقدام به کسب گواهینامه ای جهت برچسب زدن محصول خود  تحت عنوان"ارگانیک" اقدام کنند.

پیش بینی می شود عسل مانوکا و عسل گندم سیاه جزو پر فروش ترین انواع عسل ارگانیک باقی بمانند و به تبع آن درآمد حاصل از فروش این دو نوع عسل ارگانیک  تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص بدهد

البته با توجه به اینکه صدور گواهینامه برای محصولات ارگانیک برای اطمینان مصرف کنندگان در مورد صحت محصول اجباری و ضروری است، مشاغل کوچک از نظر صرف هزینه برای دریافت این گواهینامه با موانع و مشکلاتی روبرو هستند.

از سوی دیگر این موضوع نهایتا به تحکیم بازار منجر می شود، زیرا این مشاغل کوچک از سوی بازیگران اصلی این محصولات مورد توجه قرار می گیرند و با آنها ادغام می شوند تا از این طریق حضور گسترده تری در بازار داشته باشند. به عنوان مثال «آمازون» به تازگی اعلام کرده است قصد دارد به کل بازار صنایع غذایی، به صورت زنجیره ای از سوپر مارکت های مملو از محصولات غذایی طبیعی و ارگانیک، برای رونق بخشیدن به فروش عسل ارگانیک دست یابد.

تولید کنندگان متوجه شده اند که یافتن مکان های مناسب برای زنبور عسل جهت تولید عسل ارگانیک کار بسیار مشکلی است. از سوی دیگر زمان و سرمایه بالا در تولید عسل ارگانیک دخیل است. علاوه بر این تولید عسل ارگانیک مستلزم سرمایه گذاری و صرف هزینه برای انجام پروسه های نمونه گیری و صدور گواهینامه های مربوطه است. برخی معتقدند این عوامل ممکن است مانع از گسترش بازار در آینده ای قابل پیش بینی شود.

با این وجود  کارشناسان  رشد چشمگیری برای بازار جهانی عسل ارگانیک تا سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرده اند. به طوری که تخمین زده می شود که فروش جهانی عسل ارگانیک تا پایان سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برسد.

آمریکای شمالی سریعترین بازار در حال رشد عسل ارگانیک را دارد
بر اساس این گزارش، بخش کشاورزی ایالات متحده (USDA) به همه تولید کنندگان محصولات ارگانیک اعلام کرده است که اگر می خواهند محصولات شان عنوان «ارگانیک» بگیرد بایستی حتما گواهینامه این سازمان را داشته باشند که این مساله ممکن است تأثیر مثبتی بر تقاضا و فروش عسل ارگانیک در آمریکای شمالی داشته باشد.

به این ترتیب کارشناسان پیش بینی می کنند این منطقه تا دو سال دیگر سریع ترین بازار در حال گسترش عسل ارگانیک باشد.

از سوی دیگر برآورد می شود که عسل مانوکا و عسل گندم سیاه انواع پر فروش عسل ارگانیک باقی بمانند و به تبع آن درآمد حاصل از فروش این دو نوع عسل ارگانیک بیش از ۳۰ درصد سهم بازار را تا سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص بدهد.

 از نظر نوع بسته بندی، قوطی های شیشه ای همچنان بیشترین سهم درآمدی از بازار را به خود اختصاص داده و پیش بینی می شود که فروش آنها تا سال ۲۰۲۲ حدود ۷٪ افزایش یابد

فروش عسل ارگانیک برای استفاده نهایی در مواد غذایی و نوشیدنی ها
پیش بینی می شود فروش عسل ارگانیک برای استفاده نهایی در مواد غذایی و نوشیدنی ها، تا دو سال آینده افزایش یابد به طوری که فعالان این حوزه درآمدی بالغ بر ۱۳۰ میلیون دلار داشته باشند. این در حالی است که درآمد حاصل از استفاده نهایی عسل ارگانیک در داروهای درمانی و مواد مغذی کم باقی خواهد ماند.

کارشناسان می گویند فروش عسل ارگانیک از لحاظ شبکه توزیع در فروشگاه ها و همچنین به صورت فروش آنلاین، تقریبا به یک اندازه خواهد بود اما از نظر میزان درآمد، کماکان عمده فروشی همچنان بزرگترین کانال فروش عسل ارگانیک خواهد بود.

علاوه بر این از نظر نوع بسته بندی، قوطی های شیشه ای همچنان بیشترین سهم درآمدی از بازار را به خود اختصاص داده و پیش بینی می شود که فروش آنها تا سال ۲۰۲۲ در CAGR حدود ۷٪ افزایش یابد.

کد خبر: ۳۶٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha