۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
هفتمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان وارد بندر چابهار شد
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان:

هفتمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان وارد بندر چابهار شد

چابهار - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: هفتمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان با ۳۵۲ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: در ادامه ورود مستمر محموله‌های گندم ترانزیتی از مبدا هند به مقصد افغانستان از طریق بندر چابهار، هفتمین کشتی از محموله در بندر چابهار پهلوگیری و عملیات تخلیه آن آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: این محموله حامل ۳۵۲ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت به وزن تقریبی ۸۸۰۰ تن طبق برنامه از پیش تعیین شده امروز وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد.

وی اضافه کرد: تاکنون تعداد ۱۷۰۰ کانتیر به وزن ۴۳ هزار تن از محموله مذکور وارد بندر چابهار شده که پس از تخلیه و بارگیری به ناوگان حمل زمینی از مرز خروجی «میلک» در شمال استان به کشور افغانستان ارسال شده است.

آقایی سرعت انتقال، تسهیل و حذف موانع اداری و کاهش هزینه را از فاکتورهای اصلی رونق ترانزیت و تداوم آن از طریق استان سیستان و بلوچستان برشمرد و تاکید کرد: هم افزایی و وقوف بر اهمیت ترانزیت در توسعه و رونق تجاری توسط آحاد دستگاه‌های اجرایی متولی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا خواهد بود.

کد خبر: ۳۶٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha