۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
سامانه بازارگاه، از نظر طراحی و اجرا دچار مشکل است
دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران:

سامانه بازارگاه، از نظر طراحی و اجرا دچار مشکل است

حاجی زاده، دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی از نظر طراحی و اجرا دچار مشکلات جدی است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «عباس حاجی زاده» افزود: سامانه بازارگاه یک ابزار الکترونیکی است که می خواست بازار آزاد را از سیستم نهاده ها حذف کند.

وی اظهارداشت: نقایص طراحی و اجرا این سامانه باعث شد مشکلات دسترسی مصرف کنندگان نهاده های دام و طیور به این نهاده ها دشوارتر شود.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: این سامانه از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۷ کار خود را در کشور آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: ابتدا کنجاله سویا به این بازارگاه عرضه شد.

حاجی زاده اظهارداشت: وزارت جهاد کشاورزی اشکالات این سامانه را پذیرفته و درصد اصلاح نواقص آن است.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی قول داده اند طراحی و ورژن جدید سامانه بازارگاه را این روزها فعال کند.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: وجود نهاده‌های دامی با نرخ آزاد در بازار مهر تائیدی بر اشکالات اساسی سامانه بازارگاه در طراحی و نحوه اجرای آن است.

وی افزود: در شرایطی که حتی یک کیلو نهاده دامی بدون تائید و دریافت حواله عرضه از سوی دستگاه‌های ذی ربط امکان خروج از گمرک یا انبار کارخانه تولیدی را ندارد شاهد فروش نهاده‌های دامی با نرخ آزاد در بازار هستیم که این امر به درستی نشان می‌دهد ساختار سامانه بازارگاه از طراحی تا اجرا با اشکالات جدی مواجه است.

حاجی زاده بیان داشت: صد در صد نهاده‌های دامی که در بازار با نرخ آزاد خرید و فروش می‌ شود با حواله وزارت جهادکشاورزی بارگیری شده حال سئوال ما از مسئولان ذی ربط اینکه «چرا کالایی که باید بر اساس نیاز واحد تولیدی در بازار عرضه شده باشد سر از بازار آزاد درمی آورد؟»

وی ادامه داد: متاسفانه اشکالات سامانه بازارگاه سبب جولان دلالان شده است.

کد خبر: ۳۶٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha