۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
نوسانات ارزی مهمترین مشکل تولیدکنندگان است/ اختراعی برای کاهش مصرف برق
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

نوسانات ارزی مهمترین مشکل تولیدکنندگان است/ اختراعی برای کاهش مصرف برق

قم- آقازاده، مدیر یکی از شرکت‌های فناوری در قم، نوسانات ارزی را از مهمترین دغدغه‌های تولیدکنندگان اعلام کرد و گفت: این مشکل فعالیت تولیدکنندگان را در حد توقف پیش می‌برد.

محمد صادق آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت تحت مدیریت وی فعال در زمینه طراحی، نمونه سازی، سفارشی سازی و تولید انواع درایو الکتروموتورهای تک فاز و سه فاز و محصولات کنترل حرکت است، گفت: برای اینورتر یک موتور الکتریکی طراحی کرده است که این موتور با دو هدف عمده بهینه سازی مصرف انرژی، هوشمندسازی و تعادل دمای محیط طراحی شده است.

وی یکی دیگر از کارکردهای موتورهای الکتریکی طراحی شده را تنظیم سرعت کولر عنوان کرد و گفت: سفارشی سازی اینورترهای کولر هزینه‌های زیادی داشت که ما توانستیم این هزینه ها را به شدت کاهش دهیم.

این فعال در عرصه فناوری با بیان اینکه بومی سازی دانش فنی بهره وری و تعدیل قیمت‌ها را در پی داشته است، گفت: محصولات ما جزو وسایل جانبی یک کولر است اما کاملا با قطعه‌های اصلی کولر هماهنگ می شود.

آقا زاده یکی دیگر از طرح‌های ابتکاری را ساخت پنل‌های کنترل یا ترموستات برای کولر اعلام کرد و گفت: در واقع این پنل‌ها مانند یک کلید کولر به صورت هوشمند، کاهنده مصرف انرژی و مؤثر در مطبوع سازی محیط عمل می‌کند.

وی با طرح این مطلب که به کارگیری اینورترها تا پیش از این در حوزه‌های صنعتی بود، گفت: ما توانستیم برای اولین بار این پروژه را در کولرهای خانگی به کار بگیریم که نتیجه آن بهره‌وری انرژی برق تا ۵۰ درصد بوده است.

این صنعت گر با بیان اینکه متأسفانه مصرف انرژی وسایل برقی موجود در بازار بالاست، گفت: در واقع نیروهای خلاق این شرکت در حوزه تهویه مطبوع با طراحی موتورهای الکتریکی روی اینورتر و پنل‌های کنترل در مدیریت مصرف انرژی و تعادل دمای محیط نقش مؤثری ایفا کرده‌اند.

آقا زاده با بیان اینکه هفت نفر در این شرکت فعالیت می‌کنند، گفت: هسته اولیه طراحی و ساخت محصولات چهار نفر از متخصصان رشته برق و الکترویک بوده‌اند.

مدیر پدیده فناوران هوشمند کهربا با تأکید بر اینکه کلیه محصولات شرکت وی دارای ضمانت بی قید و شرط بوده و نیز از پشتیبانی فنی متخصصان شرکت برخوردار است، گفت: در صورت اطلاع از وقوع هرگونه اشکال در محصولات، متخصصان شرکت در اولین فرصت با مشتری تماس گرفته و عملیات تعویض، جایگزینی و رفع عیب محصول را آغاز خواهند کرد. همچنین پس از طی دوره گارانتی، در صورت بروز هرگونه خرابی، محصولات شامل پشتیبانی کامل خواهند بود.

آقا زاده با طرح این مطلب که ناهمواری‌ بسیاری در مسیر تولید محصولات داشته است، گفت: به طور کلی هرکسی در چرخه کارآفرینی فعالیت می‌کند قطعا دچار مشکلات ریز و درشتی می‌شود.

وی، نوسانات ارز را یکی از مهمترین دغدغه‌های تولیدکنندگان اعلام کرد و گفت: البته نوسان قیمت و بی ثباتی بازار ارز دامن‌گیر همه مردم شده است اما این نوسان قشر تولید کننده چندین برابر بیشتر آزار می‌دهد و کار را در حد توقف پیش می‌برد.

این مبتکر حوزه برق و الکترونیک با بیان اینکه انجام کار تیمی انگیزه و همدلی به یک کارآفرین دید و امید می‌دهد، گفت: خوشبختانه همه اعضای شرکت همراه و همدل برنامه‌های شرکت را با انگیزه مضاعف پیش می‌برند و همین امر سبب شده است که تاکنون مغلوب مشکلات و کمبودها نشویم.

کد خبر: ۳۶٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha