۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
سامانه ملی املاک و اسکان اجرایی شد/ ارائه اولین لیست خانه‌های خالی در شهریور ماه
با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

سامانه ملی املاک و اسکان اجرایی شد/ ارائه اولین لیست خانه‌های خالی در شهریور ماه

طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، سامانه ملی املاک و اسکان کشور اجرایی و اعلام شد. اولین لیست خانه‌های خالی در شهریورماه به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سامانه ملی املاک و اسکان کشور روز سه‌شنبه ۲۸ مردادماه در مراسمی با حضور محمد اسلامی اجرایی شد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این مراسم با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان در بهمن ماه پارسال رونمایی و آماده بهره برداری شد،   گفت: در ماه گذشته با مصوبه هیئت دولت اطلاعات جامعی از دستگاه‌های مختلف اخذ و به سامانه وارد شده است.

او افزود: تاکنون ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی و شناسنامه‌دار شده است که این تعداد ۴۰ تا ۴۵ درصد از واحدهای مسکونی کشور را شامل می‌شود.

محمودزاده با بیان اینکه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مالک حقیقی و حقوقی مالکیت این واحدها را در اختیار دارند، اظهار کرد: طبق شناسایی انجام‌شده ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار کشور بیش از یک واحد مسکونی در اختیار دارند و نام یک‌هزار و ۵۰۰ شخصیت حقوقی نیز در این بین به چشم می‌خورد.

او همچنین از شناسایی یک فرد و یک نهاد مالک واحدهای مسکونی متعدد خبر داد و گفت: فردی را شناسایی کرده‌ایم که مالک ۶۰۵ واحد مسکونی است؛ همچنین یک شخصیت‌های حقوقی ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد را در تملک دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از ارسال پیامک‌هایی به مالکان دارای دو و چند واحد مسکونی از امروز خبر داد و گفت: یک میلیون و ۵۰۰ پیامک، ظرف ۱۰ روز آینده به این دست از مالکان فرستاده خواهد شد و این افراد فرصت خواهند داشت تا با ورود به سامانه املاک و اسکان وضعیت فعلی واحد خود که خالی و یا در اجاره است را مشخص کنند.

کد خبر: ۳۶٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha