۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
البرز به کانون برندهای گردشگری سلامت ایران تبدیل می شود
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری استان البرز

البرز به کانون برندهای گردشگری سلامت ایران تبدیل می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد جاذبه های گردشگری استان برای هموطنان شناخته شده نیست ما می توانیم با برند سازی در بخش گردشگری سلامت، درکنار شناخته شدن در داخل و خارج از کشور، استان ثروتمندی شویم.

به گزارش خبرنگار بازار؛ امروز دراتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، جلسه ای در راستای امضای تفاهم نامه این سازمان با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز برگزار شد و در این جلسه مدیران دو نهاد در حضور معاونان خود در جهت رسیدن به اهداف مشترک تفاهم نامه امضا کردند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در ابتدای جلسه با اشاره به شرایط روز اقتصادی کشور و دنیا اظهار داشت: نظام اقتصادی دنیا و کشور ما تحت تاثیر شرایط روز و کرونا قرار گرفته است.

پرهام رضایی گفت: بعد از حوزه سلامت، حوزه اقتصادی و در راس آن حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار زیان دیده است.

وی افزود: آژانس های مسافرتی و ایرلاین ها بسیار متضرر شده اند. این کاهش رونق صنایع دستی را نیز متاثر از خود کرده و فضایی که برای کسب و کار صنایع دستی در حوزه گردشگری فراهم بود، با نبود مسافر بسیار زیان دیده است.

رضایی ادامه داد: در سالهای اخیر چالش های زیادی در حوزه اقتصادی نظیر تحریم ها داشتیم اما این شرایط به ما آموخت که بتوانیم با سختی ها مقابله کنیم.

وی با اشاره به تحولات ناشی از بروز کرونا اضافه کرد: کرونا نیز شاید باعث تحولی عظیم شود. در حوزه صنایع دستی از بافت سنتی خارج شویم و به دیجیتال مارکتینگ روی آوریم.

رضایی گفت: زمانی منتظر بودیم تا مسافر بیاید تا بتوانیم محصولا صنایع دستی  و امکانات گردشگری را عرضه کنیم اما اکنون دیگر نباید منتظر ماند و می توان با گردشگری دیجیتالی که در کشورهای دیگر صورت پذیرفته، مانند گردشگری در موزه ها که به صورت دیجیتال انجام می شود، راهی دیگر در برای رشد این صنعت باز کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرزبا اشاره به اهداف تفاهم نامه گفت: در این تفاهم نامه به دنبال ارتقا بازارهای داخلی و برگزاری بازارچه های صنایع دستی داخلی و بین المللی و معرفی جاذبه های استان هستیم.

موازی کاری و تعامل بین بخش خصوصی و دولتی
رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز هم در ادامه این نشست اظهار داشت: مهمترین هدف ما از امضای تفاهم نامه برطرف کردن موازی کاری  و تعامل بین بخش خصوصی و بخش دولتی است.  

شادی حاضری گفت: استان البرز مشکلات زیادی در بخش صنایع دستی و گردشگری دارد. ما هنرمندان بسیار خوبی در البرز داریم ولی متاسفانه شناخته شده نیستند.

وی ادامه داد: ما با همکاری و تعامل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان می توانیم مشکلات زیادی  را برطرف کنیم.

حاضری اضافه کرد: گردشگری به دلیل نزدیکی با پایتخت مشکلات زیادی داشته و با کرونا مشکلات بیشتر شد و می توانیم بگوییم صد درصد بخش گردشگری زیان دیده است.

وی با اشاره به برنامه های کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان اضافه کرد: تصمیم های زیادی در بحث کمیسیون گردشگری گرفته شده است، برنامه آتی ما راه اندازی انجمن صنایع دستی و انجمن گردشگری سلامت است که امیدواریم با با کمک سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بتوانیم این انجمن ها را راه اندازی کنیم.

البرز قطب گردشگری سلامت در کشور
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز نیز در پایان این جلسه اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در توسعه گردشگری و صنایع دستی با اتاق بازرگانی البرز همکاری خواهد کرد.

فریدون محمدی گفت: بخش خصوصی به دنبال درآمد و سود است. اگر بخش گردشگری و صنایع دستی سوده نباشد و اتاق بازرگانی در پی آن رود، اقدامی بی فایده انجام شده است.

وی ادامه داد:۹۰ درصد جاذبه های گردشگری استان شناخته شده نیست. در بخش گردشگری سلامت می توانیم ثروتمند شویم. ما ارزان ترین مقصد گردشگری دنیا  از نظر سلامت هستیم. در اطراف کشورهایی هستند که متقاضی درمان در ایران هستند. عراق ۴۰ میلیون جمعیت  و نصف این جمعیت نیاز به درمان دارند. سوریه، لبنان، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، پاکستان، افغانستان و حتی چین متقاضی درمان در ایران هستند چون خدمات پزشکی در ایران با کیفیت و ارزان است. اما هنوز به چهارچوب مدون و حساب شده که بتوانیم این اقدامات را انجام دهیم در کشور نرسیده ایم و اکنون این اقدامات به دستا دلالان انجام می شود.

محمدی ادامه داد: البرز قطعا باید قطب گردشگری سلامت ایران باشد. استانی که نزدیک ترین فاصله را با تهران داردمی تواند از امکانات سخت افزاری تهران استفاده کند.  تهران در زمینه گردشگری نه تنها تهدید نیست بلکه بزرگترین نعمت نیز است.

وی افزود: البرز می تواند مرکز اقامت تهرانی ها باشد و حتی می تواند مکانی باشد برای مسافرانی که نمی خواهند در تهران اقامت کنند.

محمدی اضافه کرد: فرودگاه بین الملی امام خمینی و پیام، وجود پزشکان متخصص در بخش سلامت عامل اصلی موفقیت ما در زمینه گردشگری سلامت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: استان البرز به کانون برندهای گردشگری سلامت ایران تبدیل خواهد شد که این موضوع بسیار ارزشمند است.

محمدی با اشاره به حوزه صنایع دستی گفت: استان البرز بیشترین رشته های صنایع دستی را دارد چراکه قومیتهای زیادی در این استان زندگی می کنند. حتی البرز می تواند مرکز فروش صنایع دستی هم باشد.

وی در پایان گفت: ما باید برای رسیدن به اهدافمون با توجه به شرایط حاکم اقدامات موثری انجام دهیم چراکه قطعا به دوران پسا کرونا خواهیم رسید نباید دست روی دست گذاشت تا کرونا تمام شود، شاید مجبور باشیم با کرونا زندگی کنیم. پس باید اقداماتمان با توجه به این دوران باشد و بتوانیم از شرایط موجود نیز استفاده لازم را ببریم.

کد خبر: ۳۶٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha