۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
۴۰۰ روستای صعب العبور زنجان از نفت سفید و گاز مایع استفاده می کنند
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان:

۴۰۰ روستای صعب العبور زنجان از نفت سفید و گاز مایع استفاده می کنند

زنجان- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: به ۴۰۰ روستای صعب العبور استان زنجان با بیش از۲۳ هزار خانوار روستایی گازرسانی انجام نشده و مردم در این مناطق از نفت سفید و گاز مایع استفاده می کنند. 

به گزارش خبرنگار بازار، حمدالله حبیبی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل شرکت نفت زنجان، در پاسخ به سوال خبرنگار بازار، در خصوص تامین نفت سفید روستاهای صعب العبور استان زنجان، گفت: از ۹۸۶ روستای استان ۹۱۲ روستا دارای سکنه هستند و از این تعداد هم به ۵۱۲ روستا گاز رسانی انجام شده و ۴۰۰ روستای صعب العبور و دور با بیش از ۲۳ هزار خانوار روستایی در استان گاز رسانی انجام نشده و از نفت سفید و گاز مایع استفاده می کنند. 

وی اظهار کرد: در ماه بیش از ۴۶ کیلوگرم سهمیه گاز مایع در کارت بانکی سرپرستان خانوار روستایی در استان شارژ می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی زنجان، با بیان اینکه فروشنده های روستایی نفت سفید در استان زنجان به دستگاه‌های کارت‌خوان مجهز شده‌اند، گفت: واریز سهمیه های نفت سفید خانواده های روستایی استان در کارت های بانکی سرپرست خانوارها انجام می شود و  سرپرست خانوار با مراجعه به فروشنده های نفت سفید روستایی و کشیدن کارت خود در دستگاه های کارت‌خوان موجود در فروشندگی ها نسبت به دریافت سهمیه اقدام می کنند. 

حبیبی با بیان اینکه  اولویت شرکت ملی پخش فرآورده های  نفتی منطقه زنجان در راستای تأمین مستمر سوخت روستائیان غیر بهره مند از گاز طبیعی در فصل سرد و مناطق  صعب العبور  است، گفت:مشکلی در راستای تأمین نفت سفید در روستاهای استان  زنجان وجود ندارد. 

وی  تاکید کرد: روستاهای فاقد گاز شهری در روستاهای استان، گاز مایع هم از طریق شارژ سهمیه در کارت‌های سرپرست خانوار در اختیار روستاها قرار می‌گیرد و  گاز مایع علاوه بر مصرف در خانوارهای روستایی فاقد گاز شهری، در صنوف و مشاغل مختلفی از جمله ایزوگام، نقاشی و در باغ‌شهرها استفاده می‌شود و متقاضیان با مراجعه به سامانه https://newtejaratasan.niopdc.ir/ اقدام به ثبت نام کنند تا به عنوان سهمیه بگیر دائمی از خدمات شبکه توزیع فرآورده‌ها استفاده کنند و اجرای نظام توزیع جدید گاز مایع در استان از ابتدای مرداد امسال آغاز شده است.

مدیر شرکت  ملی پخش فرآورده های نفتی زنجان، همچنین در خصوص سوال خبرنگار بازار در خصوص ضدعفونی جایگاه های سوخت در استان، گفت:  به منظور جلوگیری از شیوع ویروس‌ کرونا همه جایگاه‌داران توزیع فرآورده‌های مایع (بنزین و گازوئیل) و سی‌ان‌جی اعلام شد تا فرآیند سوخت‌گیری و پرداخت در جایگاه‌های عرضه سوخت، توسط اپراتور در استان انجام شود.

حبیبی تصریح کرد: در تمام جایگاه‌های سوخت دستکش یک‌بار مصرف، در دسترس افراد قرار می گیرد تا سوخت گیری با اصول بهداشتی انجام شود.

کد خبر: ۳۶٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha