۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
۱۴ نوع ماده معدنی غیر فلزی در لرستان شناسایی شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۴ نوع ماده معدنی غیر فلزی در لرستان شناسایی شد

لرستان- صفی خانی، رئیس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه ۱۴ نوع ماده معدنی غیر فلزی در لرستان شناسایی شده است، گفت: کارخانه فرآوری تالک نیاز به فناوری پیچیده‌ای دارد که در کشور ما کمتر روی آن سرمایه گذاری شده و نه تنها در لرستان بلکه در تمام کشور خام فروشی می‌شود.

محمدرضا صفی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۱۴ نوع ماده معدنی غیر فلزی در لرستان شناسایی شده است، اظهار داشت: ذخایر خیلی خوبی در استان داریم ولی این ذخایر وقتی ارزش افزوده پیدا می‌کنند که به شکل درستی فرآوری و وارد بازار شوند و برای فرآوری آن‌ها به تکنولوژی‎های جدید نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو طرح بزرگ برای جلوگیری از خام‌فروشی سیلیس داریم، افزود: سیلیکون متال بروجرد پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد و در شهرک صنعتی بروجرد کلنگ‌زنی‌های دیگری هم در بحث سیلیس صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه  باید کارخانه‌های سنگ معدن افزایش پیدا کند، عنوان کرد: در حال حاضر هفت کارخانه داریم که یکی از آن‌ها امسال به بهره‌برداری می‌رسد و جز برنامه جهش تولید است.

وی در رابطه با خام فروشی ماده‌های ارزشمندی مانند تالک نیز گفت: تالک یک ماده معدنی ارزشمند است که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد تا جایی که در دنیا بیش از ۱۰۰ محصول از مشتقات تالک است.

صفی خانی خاطرنشان کرد: کارخانه فرآوری تالک نیاز به فناوری پیچیده‌ای دارد که در کشور ما کمتر روی آن سرمایه گذاری شده است و نه تنها در لرستان بلکه در تمام کشور خام فروشی می‌شود.

کد خبر: ۳۶٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha