۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
احداث سردخانه ۱۰۰ هزار تنی میوه در تهران
رئیس اتحادیه بارفروشان خبر داد

احداث سردخانه ۱۰۰ هزار تنی میوه در تهران

دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بار فروشان از ایجاد بزرگترین سردخانه در خاورمیانه که گنجایش ۱۰۰ هزار تن میوه را دارد در تهران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مصطفی دارایی نژاد، به ضرورت ذخیره سازی میوه اشاره کرد و گفت: ایجاد سردخانه ذخیره سازی میوه، باعث تنظیم بازار خواهد شد.
وی افزود: از مجلس درخواست کردیم که برای ذخیره سازی، متولی تعیین کند تا بتوانیم در این راستا خود عوامل امر، تعیین تکلیف کنند.

رئیس اتحادیه بار فروشان، تغییر الگوی کشت را یکی از موارد رفع مشکلات در وضعیت کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید به کشاورزان آموزش داده شود.

دارایی نژاد اضافه کرد: استفاده از علم روز در صنعت کشاورزی یکی از ضروریات صنف بارفروشان است که در این راستا با اهالی دانشگاه از جمله دانشگاه شریف و تهران و همچنین شرکت‌های دانش بنیان جلسات متعددی برگزار کردیم تا بتوانیم در این صنعت با الگوهای روز پیش رویم.

وی به بحث کشت موز در کشور اشاره کرد و گفت: ما در سال جهش تولید می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی برداشت موز را در ایران انجام دهیم.

دارایی نژاد ادامه داد: استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان، گرگان، گنبد و همچنین ساری که هوای شرجی دارند می‌توانند کشت موز داشته باشند.

رئیس اتحادیه بار فروشان گفت: با کشت موز در کشور در چند سال آینده می‌توان از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

وی به سفر خود به کشورهای فیلیپین و اکوادور اشاره کرد و افزود: در بحث برداشت موز از این کشورها الگو برداری کرده ایم، موضوعی که هند چند سالی است به آن پرداخته است و در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ درصد از موزهای ورادتی ما از این کشور است در حالی که خودمان می‌توانیم در این زمینه کشت داشته باشیم.

دارایی نژاد به ارسال نامه‌ای برای وزیر کشاورزی (خاوازی) برای اختصاص ۵۰۰ هکتار زمین اشاره کرد و گفت: ما از کشورهای اکوادور و فیلیپین نهال گرفته ایم تا بتوانیم همان موز را در کشور کاشت و برداشت کنیم تا با این روش هم بتوانیم ارزآوری داشته باشیم و هم نیاز داخلی را تامین کنیم البته در این زمینه سرمایه را خودمان تامین می‌کنیم فقط در زمینه اختصاص زمین، از دولت کمک می‌خواهیم.

کد خبر: ۳۶٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha