۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
حجم ذخایر آب سدهای مازندران ۱۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

حجم ذخایر آب سدهای مازندران ۱۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت

ساری - مدیر عامل آب منطقه ای مازندران میزان ذخیره آب پشت سدهای استان را نسبت به ۸ ماه سال گذشته ۱۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر بیان کرد.

محمد ابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه حجم ذخیره سازی آب پشت سدهای استان به دلیل بارندگی های خوب سال جاری رشد یافته است گفت: امسال ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب بیشتر در سدهای استان ذخیره سازی شده است.
وی میزان بارندگی سال آبی جاری در مهر و آبان را ۲۲۰ میلی متر بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۲ درصدی داشته است.
وی با اظهار اینکه در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد آب های سطحی استان ذخیره سازی می شود تصریح کرد: فقط با تکمیل سد هراز این میزان به ۲۷ درصد رشد خواهد یافت و پیشرفت فیزیکی سد هراز نیز مظلوب است.
یخکشی، درباره وضعیت آبدهی رودخانه های استان در سال آبی جاری گفت: سال جاری آب دهی رودخانه رشد ۹۷ درصدی داشته است و در رودخانه های مهم استان از جمله هراز، تجن، تالار، چالوس و چشمه کیله حجم آب دهی در مجموع حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب برآورد شده است.
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به وضعیت مطلوب بارندگی ها در استان گفت: برای مدیریت سیلاب های احتمالی باید آب برخی سدها از جمله البرز را تخلیه کنیم تا در صورت وقوع حادثه خسارت درپی نداشته باشد.
کد خبر: ۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha