۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
۶۵ درصد مخازن سدهای کشور پر شده است

۶۵ درصد مخازن سدهای کشور پر شده است

آخرین وضیت منابع آبی کشور نشان می‌دهد که سدهای کشور به پرشدگی ۶۵ درصدی رسیده‌اند.

به گزارش بازار، آخرین گزارش مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که ورودی سدها در این بازه زمانی به ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به سال گذشته با موجودی ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعبی کاهش ۵ درصدی را ثبت کرده است. همچنین خروجی سدها برای تامین مصارف شرب و کشاورزی نسبت به سال آبی گذشته افزایش ۳ درصدی داشته و از ۱۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب به ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

در مجموع در آمار منتهی به ۱۶ اردیبهشت، موجودی سدها در سال آبی جاری به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب رسیده که در مقایسه با موجودی ۳۱، ۹۷ میلیون مترمکعب سال گذشته، ۱ درصد افزایش داشته و به پرشدگی ۶۵ درصدی رسیده است.

بر این اساس ۱۱ سد کشور دارای پرشدگی ۱۰۰ درصدی هستند و تنها سد کشور که موجودی آن تک رقمی و تنها ۷ درصد است، سد دوستی در استان خراسان رضوی است. مجموع ۵ سد پایتخت نیز با موجودی ۴۸۷ میلیون مترمکعبی به پرشدگی ۲۶ درصدی رسیده که همچنان نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۱۵ اردیبهشت نیز ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۱۹.۲ میلیمتر بوده که این میزان بارندگی نسبت به دوره‌های ۵۵ ساله درازمدت با متوسط ۲۲۱.۳ میلیمتر ۱ درصد کاهش داشته و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که ۱۸۸ میلیمتر بارندگی ثبت شده بود، ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در ادامه نیز میزان بارندگی‌ها به تفکیک استان‌ها قابل مشاهده است.

۶۵ درصد مخازن سدهای کشور پر شده است

کد خبر: ۲۸۵٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha