۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
 وجود۶۰ رشته صنایع دستی در استان زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد :

وجود۶۰ رشته صنایع دستی در استان زنجان

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان، ، از وجود۶۰ رشته صنایع دستی در استان زنجان خبر دادو گفت: ۸۱۴ سایت و جاذبه گردشگری استان زنجان در سطح کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار،امیر ارجمند بعد از ظهر یکشنبه در جمع فعالین صنایع دستی در محل اتاق بازرگانی زنجان، با بیان اینکه میراث فرهنگی استان زنجان برای توسعه و جذب گردشگر به استان زنجان زیر ساخت‌های لازم را فراهم خواهد کرد،گفت:  طی ۸ماهه امسال بیش از ۲۵۶ هزار و ۸۹۹ گردشگر داخلی به استان زنجان سفر کردند.

وی اظهار کرد: طی ۸ ماهه امسال بیش از ۵ هزار و ۴۶۵ گردشگر خارجی به استان زنجان سفر کردند که گنبد سلطانیه و رختشو خانه بیشترین بازدید از سوی گردشگران خارجی را بین جاذبه های گردشگری داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان، با بیان اینکه میراث فرهنگی به احیای و تقویت بازار سنتی زنجان تاکید دارد، گفت: همچنین توسعه خانه‌های بوم گردی و اقامتگاه‌های سنتی جزو برنامه‌های مهم میراث فرهنگی استان است.

ارجمند از ثبت ۸۱۴ سایت و جاذبه گردشگری استان زنجان در سطح کشور خبر داد و افزود: از این تعداد جاذبه گردشگری نیز ۹۸ اثر تاریخی و فرهنگی، ۸ مورد اثر بین المللی، ۱۸ مورد منطقه‌ای و ۶۰ مورد اثر محلی می باشد.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی استان زنجان نسبت به برگزاری جشنواره‌های مختلف در استان برای سال آینده برنامه ریزی لازم را دارد، افزود: در این جشنواره گردشگران خارجی و داخلی زیاد شرکت می کنند که در امد خوبی را برای استان به همراه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان، از وجود۶۰ رشته صنایع دستی در استان زنجان خبر دادو یاد آورشد:۱۱ اثر ملیله، مس، چاقو و چاروق استان زنجان پس از داوری آثار در معاونت صنایع دستی کشور موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی کشور را دریافت کردند که  ۶ اثر ملیله، ۲ اثر چاقو، ۲ اثر مس و یک اثر چاروق موفق به دریافت این نشان شدند.

کد خبر: ۳٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha