۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵
زمینه تولید دو برابر نیاز قم به ماسک فراهم شده است/ گران‌فروشی مرغ ممنوع
در جلسه تنظیم بازار قم مطرح شد؛

زمینه تولید دو برابر نیاز قم به ماسک فراهم شده است/ گران‌فروشی مرغ ممنوع

قم - غضنفری، معاون استاندار قم با بیان اینکه در قم روانه به ۲۵۰ هزار عدد ماسک سه لایه و دو هزار و ۵۰۰ عدد ماسک N۹۵ نیاز داریم،‌ گفت: زمینه تولید دو برابر این تعداد ماسک فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، یازدهمین جلسه تنظیم بازار استان قم غروب دوشنبه با حضور مدیران اقتصادی قم و به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با هدف بررسی آخرین تحولات اقتصادی استان در استانداری قم برگزار شد.

مهرداد غضنفری، معاون استاندار قم در این جلسه با اشاره اهمیت تأمین نیاز استان قم به ماسک طبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: هم اکنون در قم به روزانه ۲۵۰ هزار عدد ماسک سه لایه و دو هزار و ۵۰۰ عدد ماسک N۹۵ نیاز داریم که با تلاش فعالان این عرصه در ماه‌های گذشته زمینه تولید بیش از دو برابر این مقدار ماسک در قم فراهم شده است که در صورت نیاز فعال خواهد شد.  

وی با بیان اینکه با تلاش صنعت‌گران روزانه در قم ۲۳۰ هزار عدد ماسک سه لایه تولید می‌شود، گفت: روزانه ۶۰ هزار عدد ماسک نیز در بخش خانگی و کارگاه‌های کوچک تولید می‌شود تا در قم کمبودی نسبت به این کالا احساس نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تأکید بر اینکه نیمی از ماسک‌های تولید شده در قم توسط داروخانه‌ها عرضه می‌شود، اظهار کرد: روزانه حدود ۲۰ هزار ماسک نیز در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای کادر درمانی توزیع می‌شود، همچنین باقیمانده ماسک‌ها هم توسط فرمانداری بین نهادها و ادارات قم توزیع می‌شود، تعدادی هم ذخیره می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بر ذخیره ماسک در استان نیز تأکید کرد و گفت: ماسک به محصولی استراتژیک تبدیل شده و به همین دلیل روزانه ۱۷ هزار عدد ماسک سه لایه ذخیره می‌شود و در حال حاضر ۵۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه و ۱۸۰ هزار عدد ماسک N۹۵ در انبارهای استان ذخیره شده تا در زمان نیاز در اختیار مراکز درمانی و همشهریان قرار بگیرد.

مصرف روزانه ۹۰ تن مرغ در استان قم
وی در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی وضعیت تولید و توزیع مرغ اختصاص داشت، حمایت از تولیدکنندگان را وظیفه مسئولان استان اعلام کرد و افزود: باید حلقه‌های تولید و توزیع به صورت همزمان نظارت و حمایت شود و نباید با تقویت یک بخش زمینه تضعیف بخش دیگر فراهم شود، همچنین حقوق مصرف کننده باید در همه مراحل تولید و توزیع حفظ شود.

غضنفری هرگونه افزایش قیمت مرغ در قم را رد کرد و گفت: کارگروه تنظیم بازار قم فقط می‌تواند قیمت مرغ در مراکز عرضه را تا ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش دهد.

وی از مصرف روزانه ۹۰ تن مرغ در استان قم خبر داد و تصریح کرد: ۵۰ درصد این میزان مرغ در قم تولید می‌شود و برای تأمین نیاز قم ناچار به وارد از استان‌های دیگر هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تأکید کرد:‌ تا زمان تعیین قیمت جدید تمامی مراکز عرضه باید مرغ‌های تولیدی قم را با قیمت ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ‌های وارداتی از استان‌های دیگر را با قیمت ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان در اختیار همشهریان قرار دهند و هرگونه افزایش قیمت تخلف است.

وی در پایان اظهار کرد: چنانچه مرغداران تقاضای افزایش قیمت محصولات خود را دارند باید پیشنهاد خود را در کارگروه تنظیم بازار مطرح و تصمیم‌گیری شود.

لازم به ذکر است، اعلام قیمت مرغ گرم توسط معاون استاندار قم در حالی است که بسیاری از مراکز عرضه این محصول را با قیمت‌های بالاتر و حتی تا کیلویی ۲۰ هزار تومان عرضه می‌کنند.

کد خبر: ۳۶٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha